کد خبر: 867226
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
پرسپوليس – ميثاقيان پيش در آمد ليگ قهرمانان
هفته چهارم ليگ برتر ساعت 20:45 امشب با برگزاري تك ديدار پرسپوليس – سياه‌جامگان در آزادي استارت مي‌خورد.
دنيا حيدري
 
هفته چهارم ليگ برتر ساعت 20:45 امشب با برگزاري تك ديدار پرسپوليس – سياه‌جامگان در آزادي استارت مي‌خورد. ديداري كه پيش درآمد حضور سرخپوشان در ادامه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و مصاف با الاهلي عربستان است.
 
مدافع عنوان قهرماني ليگ در تك بازي امشب ميزبان نماينده سياه‌پوش خراسان است. تيمي كه از سه‌ديدار گذشته يك مساوي، ‌يك برد و يك باخت به دست آورده و با چهار امتياز، رده هفتم جدول را در اختيار دارد و اگر چه انگيزه زيادي براي پيروزي برابر صدرنشين ليگ دارد، اما در نگاه اول حريف چندان دست و پاگيري براي سرخپوشان نيست. خصوصاً كه ياران برانكو در پي آن هستند كه با دو رقمي كردن امتيازهاي خود، با روحيه و انگيزه‌اي بهتر راهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا شوند. اين بازي و امتياز گرفتن از تيم ميثاقيان كه عادت به بازي دفاعي و بسته در خانه حريف دارد، آنطور هم كه به نظر مي‌رسد آسان نيست. خصوصاً پرسپوليسي‌هاي سابق نظر علي عسگري انگيزه‌هاي زيادي براي نشان دادن خود دارند و اين را برانكو نيز به خوبي مي‌داند: «‌در هر بازي با حداكثر توان و تمركز وارد ميدان مي‌شويم و به همين خاطر به نتايجي كه مي‌خواهيم مي‌رسيم. اما به هيچ وجه حريف را دست‌كم نمي‌گيريم و گول شرايط يا حتي جايگاه آن را در جدول نمي‌خوريم.
 
خوب مي‌دانيم بازي سختي برابر سياه‌جامگان داريم، اما هدفمان را هم كه كسب برد است فراموش نمي‌كنيم و براي آن است كه به ميدان مي‌رويم.‌» البته اكبرمحمدي، مربي سياه‌جامگان معتقد است، ‌اين تيم در آزادي دفاعي بازي نمي‌كند: «امسال را متفاوت شروع كرديم. بازيكنان باتجربه‌اي هم داريم كه كمك زيادي براي رسيدن تيم به اهدافي كه دارد، هستند، اما هرگز به دنبال ارائه يك بازي صرفاً دفاعي، حتي مقابل پرسپوليس نيستيم. مي‌دانيم كه بازي سختي در پيش داريم و براي رسيدن به موفقيت بايد تلاش زيادي بكنيم.‌» اما دفاعي بازي كردن در خانه حريف ‌يكي از عادات تيم‌هاي ميثاقيان است كه بعيد به نظر مي‌رسد تغييري در آن ايجاد كرده باشد.
  
خاطره تلخ
رويارويي با ميثاقيان در چهارمين هفته ليگ هفدهم يادآور خاطرات خوشي براي سرخپوشان نيست، نه چون سياه جامگان در آخرين هفته ليگ گذشته با پيروزي برابر پرسپوليس ضمن بقا در ليگ قهرمان را هم شكست دادند، بلكه از آن جهت كه 10سال قبل، در چنين شرايطي، مربي امروز سياه‌جامگان كه آن زمان روي نيمكت پيكان مي‌نشست ترمز پيروزي‌هاي پرسپوليس را با كسب يك امتياز از اين تيم كشيد آن هم در آزادي و حالا سرخپوشان بيم آن را دارند كه تاريخ بار ديگر برايشان تكرار شود. ليگ هفتم، پرسپوليس با افشين قطبي درست مثل همين فصل بازي‌هاي ليگ را طوفاني پشت‌سر گذاشت و موفق شد با كسب 12امتياز از چهار بازي، ‌خود را به عنوان اصلي‌ترين مدعي معرفي كند. در هفته پنجم، ميثاقيان با كسب يك امتياز در آزادي نوار پيروزي‌هاي سرخپوشان را پاره كرد. آنهم با پيكاني كه فصل قبل به سختي موفق به ادامه حضور در ليگ برتر شده بود. حالا امروز شرايط درست شبيه 10سال قبل است. سياه‌جامگان فصل قبل به سختي موفق شد به كمك ميثاقيان در ليگ بماند. امروز در حالي به مصاف پرسپوليس مي‌رود كه اين تيم هر سه حريف قبلي را از دم تيغ گذرانده و براي كسب چهارمين برد پياپي خيز برداشته، اما آيا تاريخ بار ديگر تكرار مي‌شود و ميثاقيان مي‌تواند اين بار هم ترمز پرسپوليس را كشيده و نوارپيروزي‌هايش را پاره كند؟
  
فرصت 24 ساعته برانكو به كاميابي‌نيا
همه حساسيت‌هاي اين بازي اما تنها به پيش زمينه فكري پرسپوليسي‌ها به تيم اكبر ميثاقيان ختم نمي‌شود. آنچه نگراني‌هايي را براي برانكو در آستانه اين بازي به وجود آورده علاوه بر بحث پاس ندادن به منشا كه هفته پيش مطرح شد، اعتراض‌هاي كاميابي‌نياست. درحالي كه سرخپوشان هم قسم شده بودند تا بعد از بازي با الاهلي عربستان كلامي در خصوص مسائل مالي به زبان نياورده و تنها به موفقيت تيم و كسب امتيازهاي كامل بازي‌هاي پيش‌رو بينديشند تا با انگيزه و روحيه‌اي بالا به مصاف نماينده عربستان در رقابت‌هاي آسيا بروند، اعتراض كاميابي‌نيا قبل از چهارمين ديدار پرسپوليس كار را به جايي رساند كه برانكو نام او را از ليست تيم خط زد. حاشيه‌اي نه فقط در اين بازي كه در روزهاي آتي نيز مي‌تواند پرسپوليس را به خود مشغول كرده و آن را با دردسر مواجهه كند. چراكه كاميابي‌نيا در تمرين روز دوشنبه نيز شركت نكرده بود. البته او خود مي‌گويد بحثش مسائل مالي نيست، اما برانكو از دادن فرصت يك‌روزه، به اين بازيكن براي گرفتن تصميمش مي‌گويد: «‌كمال در ليست 18نفره ما نيست. كمال از وضعيت خود در تيم ناراضي است و ما به او 24 ساعت فرصت داديم كه در مورد شرايطش تصميم بگيرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار