کد خبر: 867224
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
حاشيه‌نگاري رقابت‌هاي انتخابي قهرماني مردان جهان در اردبيل
واليبال انتخابي مردان جهان در حالي دوشنبه شب در اردبيل به پايان رسيد كه اين رقابت‌ها با حاشيه‌هاي ريز و درشتي همراه بود...
سعید احمدیان
 
واليبال انتخابي مردان جهان در حالي دوشنبه شب در اردبيل به پايان رسيد كه اين رقابت‌ها با حاشيه‌هاي ريز و درشتي همراه بود، مسابقاتي كه تيم ايران و چين توانستند مجوز حضور در مسابقات قهرماني مردان جهان را كسب كنند و تلاش تيم‌هاي قزاقستان، قطر و كره‌جنوبي به جايي نرسيد.
 
اين رقابت‌ها، دومين ميزباني اردبيل از رقابت‌هاي بين‌المللي در كمتر از سه‌ماه بود، آنها ارديبهشت‌ماه ميزبان مسابقات قهرماني اميدهاي آسيا بودند و سه‌ماه بعد از پنج‌تيم آسيايي براي مسابقات انتخابي قهرماني جهان ميزباني كردند. در طول برگزاري مسابقات اين شهر حال و هواي واليبالي داشت و سالن حسين رضازاده با حضور پر شور تماشاگران اردبيلي، پنج‌روز به يادماندني را تجربه كرد. در حالي اردبيل ميزباني دو مسابقه مهم بين‌المللي واليبال را در سال جاري بر عهده داشت كه اين تيم نماينده‌اي در ليگ برتر واليبال ندارد و اين رشته ورزشي در اين شهر در سطح اول واليبال كشور حضور ندارد. با اين حال ميزباني اين مسابقات، شايد بهانه‌اي شود كه مسئولان اين استان با توجه به استقبال مردم اين شهر از واليبال، براي حضور در ليگ برتر برنامه‌ريزي كنند و برنامه‌هايشان تنها محدود به ميزباني نباشد.
  
استخدام باديگارد براي ملي‌پوشان
يكي از نكات قابل توجه در مسابقات انتخابي واليبال جهان در اردبيل، استقبال فوق‌العاده و پرشور تماشاگران اردبيلي بود، اين استقبال به حدي بود كه حتي ملي‌پوشان براي خارج شدن از ورزشگاه با مشكل شديد روبه‌رو مي‌شدند و در مواجهه با هواداران كار سختي براي رساندن خودشان به اتوبوس تيم براي بازگشت به هتل داشتند. به عنوان نمونه در آخرين تمرين تيم ملي واليبال با توجه به ازدحام جمعيت، هر كدام از ملي‌پوشان با سه باديگارد كه از مأموران حراست اداره كل ورزش و جوانان استان بودند از سالن خارج شدند، به خصوص كه بازار گرفتن عكس سلفي با ستاره‌هاي واليبال هم داغ بود. همچنين يكي از اتفاق‌هاي قشنگ رقابت‌هاي اردبيل، برآورده شدن آرزوي يكي از كودكان معلول بود كه مي‌خواست با سعيد معروف عكس يادگاري بگيرد، آرزويي كه به آن رسيد و اشك كاپيتان تيم ملي را هم درآورد تا صحنه‌هاي ماندگاري در قاب دوربين‌ها ثبت شود.
  
حضور بانوان بدون ‌اي دي كارت و اتوبوسي
بر خلاف بازي‌هاي قهرماني اميدهاي آسيا كه ارديبهشت‌ماه در اردبيل برگزار شد، در انتخابي قهرماني مردان جهان، بانوان اردبيلي توانستند مسابقات تيم ملي كشورمان را از نزديك تماشا كنند. با همكاري اداره ورزش و جوانان و ساير نهادهاي درگير در اين مسابقات، مجوز حضور بانوان در سالن حسين رضازاده فراهم شد تا بانوان اردبيلي هم مانند آقايان حضور پر شوري در سالن حسين رضازاده اردبيل داشته باشند. حضور بانوان اردبيلي بر‌خلاف بانواني كه در تهران براي رقابت‌هاي ليگ جهاني وارد سالن شدند، بدون اي‌دي كارت و سفارشي بود و اردبيلي‌ها با خريدن بليت توانستند اين مسابقات را تماشا كنند، اتفاقي كه بدون كوچك‌ترين حاشيه‌اي رقم خورد.
  
به رخ كشيدن امنيت
برگزاري مسابقات واليبال انتخابي مردان جهان در اردبيل در شمال غربي ايران در امنيت كامل يكي از نكات قابل توجه مسابقات بود كه بار ديگر امنيت كشورمان را به رخ جهانيان كشيد، امنيتي كه با خون شهدايي مانند محسن حججي كه سرش را براي امنيت ايران در هزاران كيلومتر از آن سوي مرزها داد، به دست آمده است. به همين خاطر هم در روز پاياني مسابقات كليپي از رشادت‌هاي مدافعان حرم از اسكوربرد سالن مسابقات پخش شد تا ياد اين شهداي عزيز و گرانقدر، گرامي داشته شود.
  
خارجي‌ها هم براي قطر چاره ساز نشدند
قطري‌ها يكي از تيم‌هاي خبرساز مسابقات بودند، تيمي كه در رشته واليبال، مانند رشته‌هاي ديگر از واليباليست‌هايي از ورزشكاران كشورهاي ديگر استفاده مي‌كردند و يك تيم چند مليتي را به اردبيل آورده بودند، تيمي كه هشت‌بازيكن آن از كشورهاي اروپايي و امريكاي جنوبي بودند و با تغيير تابعيت براي قطر به ميدان رفتند، البته حضور اين بازيكنان هم براي تيم قطر كارساز نشد و تيمي كه جياكاردي سرمربي ايتاليايي، پيش از شروع مسابقات آن را سيندرلاي رقابت‌ها ناميده بود، با دو برد و دو باخت، نتوانست بين دو تيم صعود كننده قرار بگيرد.
 
ماسك كره‌اي‌ها مقابل نزولشان!
استفاده كره‌اي‌ها از ماسك در اردبيل با وجود آب و هواي خوب اين شهر يكي ديگر از نكات قابل توجه مسابقات بود، اتفاقي كه سال گذشته هنگام ورود تيم فوتبال اين كشور به ايران هم افتاد و ابتدا گفته شد براي جوسازي است. در ادامه اما مشخص شد كه حساسيت‌هاي آب و هوايي باعث شده تا ورزشكاران كره‌اي به توصيه كميته ملي المپيك اين كشور در سفرهاي خارجي، از ماسك‌هاي يكدست مشكي رنگ و تأييد شده توسط اين نهاد ورزشي استفاده كنند. البته كره‌اي‌ها در رقابت‌هاي انتخابي واليبال جهان در اردبيل با وجود سابقه درخشاني كه در واليبال آسيا دارند، سه‌باخت و يك برد كسب كردند تا يك روند نزولي را تجربه كنند، مسئله‌اي كه به گفته سرمربي كره به خبرنگار «جوان» به بي‌برنامه بودن فدراسيون اين كشور بر مي‌گردد: «‌دليل اصلي اين مشكلات، بدون برنامه بودن فدراسيون واليبال كره جنوبي است كه من را هم درگير كرده و نمي‌توانم برنامه‌اي براي آينده تدوين كنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار