کد خبر: 867196
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
تیم ملی والیبال ایران موفق شد در آخرین دیدارش در مرحله انتخابی قهرمانی جهان سه بر صفر قطر را شکست دهد و با ۱۲ امتیاز مقتدرانه به مسابقات قهرمانی والیبال جهان صعود کند.
در ادامه رقابت های انتخابی والیبال جهان که به میزبانی اردبیل در سالن رضازاده برگزار شد، در آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران رو در روی تیم ملی قطر قرار گرفت و با وجود آنکه با ترکیبی جوان وارد زمین شد در پایان سه بر صفر تیم قطر را شکست داد و با چهار پیروزی متوالی و بدون حتی یک ست باخته توانست جواز صعود به رقابت های قهرمانی والیبال جهان در سال ۲۰۱۸ را کسب کند.
 در این دیدار شاگردان کولاکوویچ با ترکیب فرهاد سال افزون، فرهاد نظری افشار، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، رضا قرا و مسعود غلامی وارد زمین شند.با توجه این که صعود ایران با مسابقات جهانی مسجل شده بود کولاکوویچ سعی کرد به بازیکنان اصلی استراحت دهد و از بازیکنان ذخیره بیشتر بهره ببرد و در نهایت در سه ست پیاپی و با امتیاز های ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۹ بازی را به سود خود به پایان ببرند. در این بازی تشریفاتی شاگردان کولاکوویچ با ارائه یک بازی تمرینی و بدون هیچ مشکلی توانستند قطر را ببرند.
ملی پوشان ایران در این بازی در زدن سرویس و دفاع روی تور برتری محسوسی بر حریف خود داشتند و با ارائه یک بازی پر فشار بر قطری ها کاری کردند که ضریب اشتباهات این تیم بالا برود. دریافت های خوب بازیکنان ایران نیز باعث شد که فرهاد سال افزون پاسور ایران به خوبی از برنامه های متنوع هجومی بهره ببرد و بارها از پاس های سرعتی برای جا گذاشتن خط دفاع حریف استفاده کند.در پایان دیدار رضا قرا با کسب ۱۳ امتیاز سهم مهمی در پیروزی تیم‌ملی والیبال ایران ایفا کرد و به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد.رامت ودید از قطر هم ۱۲ امتیاز کسب کرد.
والیبالیست های ایران با چهار برد از چهار بازی و کسب ۱۲ امتیاز بالاتر از چین در صدر جدول رده بندی قرار گرفتند و به همراه این تیم مسافر رقابت های جهانی شدند. پیش از این تیم های استرالیا و ژاپن از گروه A جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده بودند. تیم های بلغارستان و ایتالیا به عنوان میزبان، لهستان قهرمان دوره قبل، برزیل قهرمان آمریکای جنوبی و فرانسه، هلند، اسلوونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک (هفت سهمیه اروپا) نیز تیم های راه یافته به مسابقات قهرمانی 2018 جهان هستند.
 
وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار