کد خبر: 867128
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان :
طی ۷ سال گذشته حدود ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر منابع آبی از دسترس خارج شد که این رویداد به دلیل عدم جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود اتفاق افتاد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، سیداکبر بنی طباء با اشاره به خشک شدن چاههای فلمن حدود ۳ متر مکعب آب در ثانیه دیگر در چرخه عرضه و تقاضا وجود ندارد اظهار داشت: عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود باعث خشک شدن چاههای فلمن در اصفهان شد که منجر به از دسترس خارج شدن ۳ مترمکعب آب در ثانیه گردید. این درحالیست که علاوه بر خشک شدن چاههای فلمن، آبدهی چاههای متفرقه هم بسیار کاهش یافته که در نهایت کاهش ۵ هزار و ۶۰۰ لیتری منابع آبی را در اصفهان رقم زده است.

وی با اشاره به عبور از بحران کم آبی در فصل تابستان گفت : خوشبختانه امسال با رویکرد و توزیع عادلانه آب در استان اصفهان توانستیم در ماههای پیک مصرف آب مورد نیاز مشترکین را تأمین کنیم. این در حالیست که اگر هر نفر در طول شبانه روز  فقط ۳ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند شرکت آب و فاضلاب می تواند آب شرب ۸۰ هزار نفر را تأمین نماید که معادل افزایش تعداد انشعابات جدید در یکسال می باشد.

بنی طبا گفت: هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأمین پایدار آب شرب مشترکین است ومطمئناً اگر مردم مصرف صحیح آب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند به رغم محدودیت منابع آبی می توان آب شرب مشترکین پایداررا تأمین نماید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  پیرامون فرهنگ سازی مصرف بهینه آب یادآورشد: شرکت آبفا استان اصفهان در سالهای اخیر با اجرای برنامه های فرهنگی در قالب های متنوع از قبیل برگزاری جشنواره ها، همایش، تولید فیلم و انیمیشن، مستند، داستانی توانست ازسال ۸۹ تاکنون مصرف سرانه مردم اصفهان را ۳۵ لیتر به ازای هر نفر در طول شبانه روز کاهش دهد.

بنی طبا با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف صحیح آب ابراز نمود:  فرهنگ سازی مصرف صحیح آب وظیفه همه نهادها و دستگاه ها است و متاسفانه تاکنون هیچ سازمان، نهاد، شرکت و دستگاهی در اصفهان پیرامون فرهنگ سازی مصرف آب تا این اندازه فعالیت فرهنگی را در دستورخود کار قرار نداده است در حالیکه آب مهمترین دغدغه و چالش استان و کشور است .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر