کد خبر: 867107
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور:
رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: به منظور جلوگیری از پراکندگی ساختارها و دوباره کاری، پژوهش ها در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور منطقه ای می شود.
داراب حسنی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)افزود : قرار است پژوهش بر روی سه نوع از درختان میوه برای مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان هم اولویت بندی شود.
وی با اعلام آمادگی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای انجام کار مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود، بیان کرد: رقم های متنوعی از درختان برای پیوند و ایجاد مجموعه ای جدید، در اختیار مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود قرار داده می شود.
حسنی از جذب 2 هیات علمی در مرکز شاهرود در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز باید از نظر دارا بودن نیروی انسانی متخصص و تجهیزات، تقویت شود.
وی همچنین برنامه ریزی و انجام پژوهش در حوزه باغبانی با مشارکت بخش خصوصی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را از جمله اهداف موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برشمرد و گفت: انجام تحقیقات لازم به منظور تعیین نیازهای ارقام و پایه‌ها در مناطق مختلف کشور هم از وظایف این موسسه است.
همچنین معاون آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ، با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی حین تحصیل در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی، به ایرنا گفت: امسال 72 طرح از مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی دریافت شده و در حال مطالعه برای تصویب اعتبار مورد نیاز است.
سید جلال الدین بصام افزود: این کار برای بهبود سطح علمی و عملی دانشجویان بوده و اعضای هیات علمی نیز به عنوان استاد ناظر طرح معرفی می شوند.
وی ادامه داد: آموزش به بهره برداران کشاورزی نیز تا رده های استاد کار، نیمه ماهر و ماهر انجام خواهد شد.
مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود در سال 1349 به عنوان ایستگاه تحقیقات باغبانی فعالیت خود را با هدف تحقیق در زمینه محصولات باغی و زراعی آغاز کرد. سپس در سال 1367 با ایجاد چهار بخش تحقیقاتی ( اصلاح و تهیه نهال و بذر، خاک و آب، منابع طبیعی و آفات و بیماریهای گیاهی ) به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) تبدیل شد، و پس از آن ایستگاه‌ های تحقیقات کشاورزی میامی، گرمسار و تحقیقات پسته دامغان ایجاد و فعالیت های خود را آغاز کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر