کد خبر: 867095
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور بر لزوم معکوس کردن روند مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها تاکید کرد.

سردار علی پاشا محمدی روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام اظهار کرد: اگر روستاها از وجود جوانان فعال خالی از سکنه شود، بخش تولید با مشکلات بسیار روبرو خواهد شد چرزاکه روستاییان و عشایر از مولدترین اقشار جامعه هستند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل فقر امکانات در ایسن مناطق تعداد زیادی از روستاهای کشور خالی از سکنه شده که باید هرچه سریع تر برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: تنها راه این مسئله ایجاد مشوق برای حضور روستاییان در این نقاط است و باید با فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها و همچنین تسهیلات ارزان قیمت آنها را به این کار راغب مکرد.

سردار محمدی گفت: ایران اسلامی سرشار از مواهب طبیعی خدادادی است که بسیار مورد غفلت واقع شده و نتوانسته ایم بهره برداری مناسبی از آنها بکینم و همین عامل باعث شده روستاییان رغبت چندانی برای حضور و فعالیت در روستاها نداشته باشند، باید با رسیدگی به نیازها و خواسته های عشایر و روستاییان و تلاش برای رفع مشکلات و معضلات آنها، زمینه را برای ارائه خدمات کمی و کیفی در زمینه های فرهنگی، مهارتی، بهداشت و درمانی انسانی و دامی، خدمات معیشتی، تقویت اصلاح نژاد دامی، تقویت اتحادهی های روستایی و عشایری فراهم کرد.

وی با تمجید از نقش عشایر غیورذ در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: هر چادر عشایری در دور افتاده ترین مناطق کشور نماد و بیانگر حیات و تمدن بشری است و وجود عشایر در مناطق مرزی یکی از پایگاه های مهم امنیتی، اطلاعاتی برای حفظ تمامیت ارضی کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر