کد خبر: 867056
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اکبر محمودی
اکبر محمودی
 
چندي است برخي از اعضاي شوراي پنجم در مصاحبه با رسانه‌هاي همسوي خود، عينك بدبيني به چشم مي‌زنند و تمام وقايع و اقدامات شهر را نامطلوب و نامناسب عنوان مي‌كنند.
اخيراً يكي از اعضاي اين شورا بيشتر در رسانه ظاهر مي‌شود تا حرفي براي زدن داشته باشد. اين فرد كه تجربه شهردار پايتخت‌بودن را نيز در كارنامه خود دارد، به جاي ارائه برنامه‌  برای  شهر و شهروندان، به سراغ مسائل و ساختار شهرداري مي‌رود و از هرگوشه و كنار ساختار شهرداري ايرادي را مي‌گيرد.
وي افزوده است:‌زماني كه من شهردار تهران بودم، شهرداري 16 هزار نيرو و پرسنل داشت، ولي حالا بيش از 63 هزار نيرو دارد.
 
بايد به اين فرد منتخب گفت كه شما با توجه به دانستن شرايط شهرداري و شهر تهران وارد عرصه رقابت شورا شديد تا مسائل و مشكلات را سامان دهيد و اگر قرار بود مشكلي نباشد كه نياز به حضور امثال شما در جايگاه تصميم‌گيري و تصميم‌سازي شورا نبود.
در حقيقت بيان اين مطلب از سوي اين عضو مسن شورا كه سال‌هاست تجربه‌هاي متعددي را در كشور داشته،  جاي تأمل دارد.
اينكه بخواهيم شهر و پيشرفت شهر و ساختار شهرداري را با گذشته مقايسه كنيم در حقيقت جفا به افرادي است كه در اين مدت خدمت كرده‌اند چه از مديران و چه پرسنل شهرداري!
 
اينكه در همه‌جا به جاي دميدن روح اميد به كلانشهر تهران دم از نااميدي زده شود، تعجب دارد. در حقيقت بايد گفته شود يك زمان شهرداري خدمات كمتري ارائه مي‌داد و كمتر هم نيرو داشته است و حالا شهردار و خدمات آن افزايش يافته و نيروها هم در آن به كار گرفته شده است، اينكه شهردار جديد صلاح بداند تغييراتي را در ساختار و مديران بدهد از وظايف و اختيارات او است، اما اينكه به سر پرسنل شهرداري بكوبند و همه مشكلات را ناشي از حضور كارمندان بداند، در شرايطي كه ايجاد اشتغال وظيفه همه دستگاه‌ها است، جاي تعجب دارد.
اصلاح ساختار، نيازمند برنامه‌ريزي دقيق است كه لطمه‌اي به بدنه ساختاري نيرو نزند و اگر قرار باشد هر مديري و يا تصميم‌گيري گذشته را ملاك عمل خود قرار دهد، اين نوع تفكر مانند آن مي‌ماند كه يك كودك در كودكي غذايي به تناسب نياز و بدن خود مي‌خورد و حالا كه بزرگ‌تر شده است، نيازمندي‌هاي جديدش بايد برآورد شود.
 
در حقيقت اعضاي جديد شوراي پايتخت با علم به تمامي مسائل و مشكلاتي كه وجود دارد، وارد اين عرصه شده‌اند تا بتوانند از بار مسائل و مشكلات شهري شهروندان بكاهند.
اداره شهري با حدود 9 ميليون جمعيت ثابت و وسعت حدود 700 كيلومتر مربع نيازمند هوشمندي و نظارت سيستمي دقيق است تا شهر از اين وضعيت بهتر ارتقا يابد. به هر حال شهر و شهروندان آن و تك‌تك كارمندان چشم انتظار آن هستند تا اعضاي جديد و تيم شهردار جديد بتوانند براي آنان كاري انجام دهند.
اينكه بسياري از مسائل و مشكلات در دوره‌هاي گذشته فقط و فقط بين دولت‌ها دست به دست شده است، واقعيتي است كه بايد در اين دوره كه تقريباً شورا و دولت هم‌جهت هستند، به كاهش مشكلات زيرساختار شهري ختم شود تا مسائل مالي و ساير مشكلات موجود به نوعي حل و فصل شود و اين محقق نخواهد شد مگر آنكه دولت به مطالبات شهروندان پاسخ دهد و سهم خود را در ارتقاي زندگي شهري شهروندان بپردازد.
اينكه خرد‌جمعي 31 نفر به 21 نفر قابل اتكاتر است، واقعيت مسلم‌ است. بنابراين خرده گرفتن بي‌مورد و بدون مستندات خود مانعي است براي گام برداشتن به آينده كه بايد به اين نكته اعضاي شوراي جديد بيش از گذشته دقت كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار