کد خبر: 867039
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
گزینه پيشنهادي وزارت دفاع عنوان کرد
پنج تيپ واكنش سريع در نيروي زميني ارتش و پنج تيپ واكنش سريع در نيروي زميني سپاه ايجاد شده تا به صورت جدي با تروريست‌‌‌ها مبارزه شود.
به گزارش «جوان»، امير حاتمي گزينه پيشنهادي حسن روحاني براي وزارت دفاع روز گذشته با حضور در كميسيون انرژي با اشاره به تصويب طرح مقابله با اقدامات خصمانه امريكا گفت: قانوني كه روز گذشته در مجلس درباره مقابله با تهديدات امريكا تصويب شد از چند جنبه حائز اهميت است كه اين مصوبه براي حوزه دفاع كشور يك سرمايه محسوب مي‌شود چراكه در اين دوره هدف از تحريم‌هاي امريكا نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. اميرحاتمي با بيان اينكه در برنامه‌هاي ارائه شده به مجلس تلاش شده كه نقش و جايگاه پراهميت وزارت دفاع در بازدارندگي و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در حال دفاع از كشور هستند رشد و ارتقا پيدا كند، افزود: در سطح داخلي به موضوع انتخابات، حضور گسترده مردم و مشاركت آگاهانه در انتخابات اخير توجه شده كه پيام اين حضور گسترده مردم دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايران است.
 
وي با تأكيد بر اينكه مقوله دفاع در وزارت دفاع مردم‌پايه است، ادامه داد: در سطح منطقه‌اي تحولات زيادي به وقوع پيوسته است اما آنچه بارزتر بوده و به عنوان يك فرصت به آن نگريسته شده اين است كه با وجود تمام ايران‌هراسي‌ها با پايداري نظام جمهوري اسلامي ايران و جبهه مقاومت جايگاه دفاعي ايران در منطقه بسيار بالا و در تأمين امنيت منطقه حائز اهميت است.
 
وزير پيشنهادي دفاع با بيان اينكه در سطح بين‌المللي تلاش‌هاي زيادي شده و بسياري از كشورهايي كه به دنبال تحريم جمهوري اسلامي ايران بودند نتوانستند به خواسته‌هاي خود دست يابند، يادآور شد: در برنامه ارائه شده به مجلس تدابير مقام معظم رهبري، سياست‌هاي ستاد كل نيروهاي مسلح و سياست بالادستي اعمال شده و همچنين به قانون برنامه ششم توسعه توجه جدي صورت گرفته است. اميرحاتمي با بيان اينكه جايگاه ايران در حوزه موشكي به لحاظ كمي و كيفي مناسب است، افزود: دشمن تلاش مي‌كند توان موشكي ايران را خنثي كند كه در اين راستا اولويت‌هاي وزارت دفاع تقويت صنعت موشكي، هوايي، پدافند هوايي و صنعت دريايي و نيروي زميني است. وي ادامه داد: پنج تيپ واكنش سريع در نيروي زميني ارتش و پنج تيپ واكنش سريع در نيروي زميني سپاه ايجاد شده تا به صورت جدي با تروريست‌‌ها مبارزه شود. وي با تأكيد بر اينكه دشمنان كشور مي‌خواستند به جاي سوريه، عراق و افغانستان، جمهوري اسلامي ايران امنيت نداشته باشد، ادامه داد: اگر اين اتفاق رخ نداده اينگونه نبوده كه آنها نخواسته‌اند بلكه به دليل توان بازدارندگي و دفاعي ايران نتوانسته‌اند به اهداف خود در كشور دست يابند.
وزير پيشنهادي دفاع در پايان با اشاره به مسئله استقرار موشك‌هاي اس 300 تصريح كرد: مسئله موشك‌هاي اس 300 تمام شده و اين موشك‌ها به كشور تحويل و در محل مستقر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار