کد خبر: 867038
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
در مراسم بزرگداشت شهيد حججي در ستاد نیروی زمینی سپاه اعلام شد
مراسم گراميداشت شهيد حججي به بهانه‌اي براي اعلام راهبرد نظام در مقابل تكفيري‌ها تبديل شد.
مهدی پور‌صفا
 
روز گذشته دوستان و ياران همرزم شهيدمحسن حججي در تهران گرد هم آمدند تا ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار و حماسه وي در مقابل نيروهاي تكفيري را زنده كنند.
در اين مراسم كه در محل ستاد نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد، علاوه بر مسئولان بلندپايه لشکری و كشوري، مردم قدرشناس تهران نيز حضور يافتند. اين مراسم در كنار گراميداشت ياد و خاطره اين شهيد عزيز به محلي براي اعلام سياست قطعي نظام جمهوري اسلامي براي مبارزه با داعش تا آخرين نفر آنها از زبان فرماندهان و مسئولان كشوري تبديل شد. مراسم فرماندهان نظامي بر اين نكته تأكيد كردند كه ايران مسير مبارزه با تكفيري‌ها را تا انتها خواهد رفت. اين سخنان شايد پاسخ مناسبي به اظهار نگراني‌ها و مداخله‌جويي‌هاي مقامات امريكایي و رژيم‌صهيونيستي باشد كه مرتباً از خطر افزايش نفوذ ايران در منطقه و جايگزين شدن نيروهاي متحد با ايران به جاي داعش خبر مي‌دهند.
  
امروز جنگ را از كارون به شرق مديترانه و درياي سرخ انتقال داده‌ايم
سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين مراسم با اشاره به تصوير منتشر شده از شهيد حججي گفت: تصويري كه از شهيد حججي و آن قاتل بي‌رحم منتشر شد، دقيقاً نشانگر دو جبهه حق و باطل بود.
وي با بيان اينكه در اين تصوير، شهيد حججي همانند كوهي از آرامش و صلابت در ميان آن تلاطم و خباثت‌ها ايستاده است، اظهار داشت: اين شهدا نشانه‌هاي مستحكم جهان اسلام و اعتبار نظام جمهوري اسلامي ايران هستند. وي با بيان اينكه هيچ قدرتي حتي قدرت‌هاي استكباري مثل امريكا و متحدانش قادر به شكست دادن اين ملت نخواهند بود، تصريح كرد: ايران در ناامن‌ترين نقطه جهان، امن‌ترين كشور جهان است و دليلش همين جوانان شهيدي هستند كه مي‌بينيم.
 
جانشين فرمانده سپاه ادامه داد: ما در دو جنگ بزرگ جهاني شركت كرديم در حالي كه جنگ‌هاي جهاني امروز مثل جنگ‌هاي قديم نيست. دفاع مقدس دقيقاً مدل يك جنگ جهاني بود زيرا همه دنيا در مقابل ما بودند. ما در آن نبرد به پيروزي رسيديم ولي بعد از آن جنگي با ابعاد وسيع عليه ما به راه انداختند و ما را تحريم اقتصادي همه‌جانبه كردند و تصورشان اين بود كه ايران يا تسليم مي‌شود يا آماده پذيرش يك جنگ مسلحانه گسترده خواهد بود. وي گفت: آنها از همه توان خود از جمله تهاجم فرهنگي، فتنه ٨٨، ارعاب، تهديد و... عليه ملت ما استفاده كردند اما موفق نشدند.
 
جانشين فرمانده سپاه افزود: وحدت امت و امام در اين شرايط زيباترين و الهام‌بخش‌ترين قاعده‌اي است كه باعث پيروزي ما در دهه اخير بر استكبار شد و ما امروز چهره شكست‌خورده استكبار را مي‌بينيم كه فاقد استراتژي معين هستند. وي با طرح اين سؤال كه آيا امروز امريكا نقش تأثيرگذاري در تحولات منطقه دارد، تصريح كرد: امريكا به پايان خود نزديك شده و عجز و ناتواني آنها را در ميدان سياست و تحولات نظامي منطقه را مي‌بينيم در حالي كه انقلاب اسلامي با بسط ساختار قدرت در جهان توانسته جبهه مقاومت را به پيروزي برساند.
 
جانشين فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود با اشاره به قدرتمند شدن حزب‌الله لبنان در سال‌هاي اخير گفت: حزب‌اللهي كه قبلاً در لبنان فقط تأثير داشت، اكنون دامنه تأثير منطقه‌اي و جهاني دارد و به تنهايي مي‌تواند تمام سرزمين‌هاي اشغالي را آزاد كند. وي خاطرنشان كرد: امروز ديپلماسي و سياست خارجي ما داراي محتواي عظيم و پشتوانه قدرت نظامي است. وقتي ما بر خليج فارس كه انرژي جهان از آن مي‌گذرد مسلطيم، مگر كسي مي‌تواند ما را منزوي و تهديد كند؟
جانشين فرمانده سپاه افزود: امروز جنگ را از كارون به شرق مديترانه و درياي سرخ انتقال داده‌ايم.
 
وي همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درخصوص واكنش ايران دربرابر هرگونه تهديد يا تهاجم نظامي تأكيد كرد: اگر دشمن دست به اقدامات نظامي بزند، نيروهاي مسلح ما به آنان پاسخ مي‌دهند و اين واكنش‌ها بسيار سخت و شامل هر نوع عملياتي خواهد بود.
 
منطقه را از لوث تكفيري‌ها پاك مي‌كنيم
همچنين سرلشكر مصطفي ايزدي در حاشيه اين مراسم درباره اقدام جمهوري اسلامي ايران در قبال شهادت جمعي از مدافعان حرم گفت: جمهوري اسلامي ايران در همه صحنه‌هاي مقابله با داعش خوشبختانه پيش مي‌رود و مهم‌ترين مسئله اين است كه در اين صحنه‌ها ابتكار عمل را داشته باشد و با ابتكار عمل عواملي كه واقعاً دست‌پرورده استكبار جهاني مانند امريكا و اسرائيل هستند، منطقه را از لوث اينها پاك كند.
وی درباره تحولات اخير منطقه تنف نيز اظهار داشت: با توجه به پيشروي نيروهاي مقاومت در عراق و سوريه اين منطقه ارزشي براي نيروهاي تكفيري داعش نداشته و از اين منطقه عقب‌نشيني كرده‌اند.
 
سرلشكر ايزدي درباره تصويب طرح مقابله با اقدامات امريكا در مجلس نيز گفت: رأي دادن تمام نمايندگان به اين طرح، نماد اراده ملي امت اسلام است تا مسيري كه انتخاب كرده با صلابت به پيش ببريم. اين طرح اولين گام از اقدامات جمهوري اسلامي است كه مانند هميشه در صحنه‌هاي مختلف به اذعان دشمنان در مسير پيشبرد اهداف با اراده‌اي كه مجلس و رهبر معظم انقلاب اسلامي نشان دادند، پيش خواهد رفت.
  
تحولات جديد موجب عقب‌نشيني امريكا از منطقه خواهد شد
همچنين محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه اين مراسم، در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اقدامات داعش اظهار داشت: داعش در پايان راه است و براي اينكه نشان دهد هنوز جان دارد، دست به چنين اقدامات جنايتكارانه‌اي مي‌زند و كار تبليغاتي انجام مي‌دهد تا بگويد من زنده هستم.
وي افزود: جشن بزرگي كه ملت عراق در آزادسازي موصل و مردم سوريه در آزادسازي حلب از خود نشان داد، بيانگر فروپاشي كامل داعش است و اين گروه هيچ‌گاه به قدرت اوليه خود برنخواهد گشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات اين گروه تروريستي عليه ايران گفت: ملت ايران با تقديم اين شهدا نشان داد اولين ملت در دفاع از ارزش‌هاي انساني است و اين افتخار را در تاريخ خود به ثبت رسانده است. وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه نظرتان در رابطه با آينده منطقه چيست؟ اظهار داشت: اين تحولات موجب عقب‌نشيني امريكا از منطقه خواهد شد.
 
لاريجاني: اين شهادت باعث معرفي ملت ايران به جهان خواهد شد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با حضور در اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران شهيد حججي را افتخاري براي همه ملت ايران و موجب عزت و سرافرازي كشور دانست و اظهار داشت: اين شهادت باعث معرفي ملت ايران به جهان خواهد شد. لاريجاني با بيان اينكه شهيد حججي وزانت ملت ايران را بالا برد، گفت: قيمت و ارزشي كه شهيد حججي و همرزمانش براي اين كشور دارند، با هيچ چيز قابل محاسبه نيست. وي با تأكيد بر اينكه حضور در اين مجالس و عرض ارادت براي خانواده‌هاي آنان و تقدير از مقام شهادت را وظيفه خود مي‌داند، تأكيد كرد: اين مجاهدت‌ها امنيت، استواري، پايداري و عزت ملت ايران را تضمين مي‌كند.
  
آزادسازي حلب كمر تروريست‌ها و پشتيبانان آنها را شكست
سردار پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه نيز گفت: امروز ميدان‌هاي جهاد و دفاع ما از مرزهايمان بيرون رفته و ميدان‌‌هاي  عملياتي‌مان توسعه يافته است. دشمن پس از جنگ تحميلي انواع و اقسام توطئه‌ها را به‌كار بست و چند سال است در جنوب شرق و غرب و شمال‌غرب و جنوب غرب با تروريست‌هايي كه با حمايت استكبار و آل‌سعود خبيث آمده‌اند، درگير هستيم اما كشور در آرامش خوبي به‌سر مي‌برد و امنيتمان قابل قبول است.
فرمانده نيروي زميني سپاه خاطرنشان كرد: علاوه بر همه اينها، در چند سال اخير با جبهه ديگري در سوريه مواجه شديم و تكفيري‌ها با حمايت استكبار و عربستان به عراق و سوريه حمله كردند و اگر جلوي آنها گرفته نمي‌شد، از دمشق نه كربلا و نجف و شيعه اثري نمي‌ماند اما جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حرم اهل بيت‌(ع) ورود مستشاري پيدا كرد. ما در سوريه و عراق به درخواست دولت آنها ورود مستشاري پيدا كرديم و مثل امريكايي‌ها و ديگران بدون اجازه وارد اين كشورها نشديم.
فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: آزادسازي حلب، اتفاق بسيار مهمي بود كه كمر تروريست‌ها و پشتيبانان آنها را شكست، البته ما هم در اين راه شهداي زيادي داديم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار