کد خبر: 867013
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی از آموزش فنی و حرفه‌ای 5 هزار و 800 زندانی در سال گذشته در این استان برای ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی خبر داد.

حمید نمازی‌راد در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و صنایع‌دستی مددجویان زندان‌های خراسان رضوی گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی، بهداشت و درمان، مراقبت‌های بعد از خروج و مشاوره و روان‌درمانی در زندان‌های از وظایف این معاونت بوده که برای مددجویان زندانی انجام می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی را مسائل فرهنگی و تربیتی دانست و افزود: انجام این‌گونه اقدامات در زمان بازگشت به سطح جامعه می‌تواند امید به زندگی را تقویت کند و یکی از برنامه‌ها در کنار امور اصلاحی و تربیتی زندان‌ها توجه به مباحث کار و اشتغال است.

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان رضوی بیان کرد: فراخور ذوق و سلیقه‌ای که مددجویان دارند در رشته‌های موردعلاقه و دارای شرایط کار توسط مربیان فنی و حرفه‌ای و سازمان گردشگری و صنایع‌دستی مورد آموزش قرار می‌گیرند تا با تلاش خود و آموزش‌های دیده‌شده پس از آزادی وارد بازار کار شوند.

نمازی‌راد با اشاره به این موضوع که برپایی این‌گونه از نمایشگاه‌ها سبب آشنایی مردم با تولیدات مددجویان و برقرار ارتباط با آنها می‌شود، گفت: پس از خروج مددجویان برای آنها گواهینامه صادر می‌شود، در سال گذشته، 5 هزار و 800 نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در زندان‌های خراسان رضوی دیده‌اند که به دلیل تأخیر در صدور گواهینامه‌ها 3 هزار و 300 گواهینامه در سال 95 صادرشده است.

وی بابیان اینکه در شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی نیز این‌گونه نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، متذکر شد: بعد از خروج افرادی که در داخل زندان آموزش‌هایی را دیده‌اند، می‌توانند به اداره مراقبت‌های بعد از خروج مراجعه کنند، با تشکیل پرونده، متناسب با نوع شغل از کمک مالی و تسهیلات بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار