کد خبر: 867011
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 استان‌های خراسان از 30 درصد کاهش خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی خبر داد.

حمیدرضا نوری گفت: به دلیل سرمازدگی پاییز سال گذشته و همچنین خشکسالی در فصل بهار امسال سطح تولید گندم در خراسان رضوی کاهش پیدا کرده و نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش خرید گندم داشتیم که با میزان گندم خریداری شده از سال قبل و واردات از استان‌های گلستان، زنجان، قزوین و خوزستان گندم مورد نیاز را به منطقه وارد کنیم، در حال حاضر وضعیت تامین گندم در منطقه 5 مناسب است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم امسال براساس تایید شورای اقتصاد و تایید وزیر کشاورزی یک هزار و 300 تومان اعلام شد و تقریبا از 26 اردیبهشت فصل خرید تضمینی گندم آغاز تا امروز ادامه داشته است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 استان‌های خراسان ادامه داد: در زمینه کلزا نیز امسال 4 هزار و 688 تن محصول کلزا به قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 873 تومان خریداری شد که پس از خرید و ذخیره سازی طبق قرارداد منعقده با کارخانه‌جات روغن کشی به کارخانه جات تحویل داده شد.

نوری افزود: در زمینه خرید تضمینی گندم، تا امروز نزدیک به 386 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که معادل 50 درصد مبلغ گندم تحویلی که 2 هزار 500 میلیارد تومان بوده، توسط دولت به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی بیان کرد: مبلغ خرید گندم در کشور در سال گذشته، 15 هزار میلیارد تومان بوده که معادل 50 درصد بودجه عمرانی کشور است.

عضو هیأت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 استان‌های خراسان متذکر شد: با وجود اینکه امسال 58 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته خرید کلزا را داشتیم، اما تمامی مبالغ به حساب کشاورزان واریز شده و هیچ گونه بدهی از این بابت وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار