کد خبر: 867010
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
مدیر جهادکشاورزی سرایان از پرورش و نگهداری بیش از 2285 نفر شتر به صورت سنتی در سرایان خبرداد.

موسی سليمانی با اشاره به اينکه مناطق مستعد پرورش شتر در شهرستان سرایان در سه قلعه و روستا بغداده است افزود: علل مستعد بودن این منطقه برای پرورش شتر مناطق کویری و نیمه کویری و وجود گونه‌های خاص گیاهی در منطقه است.

وي با بيان اينکه تولیدات شیرشتر در شهرستان 6.6 تن که بیشتر شیر شتر به مصرف بچه شتر و 2.5 تن به مصرف عموم می‌رسد افزود: شیر، گوشت، پشم شترو موضوعات توریستی و گردشگری از جمله ظرفیت‌های شتر برای ایجاد اشتغال در منطقه است.

مدیر جهادکشاورزی سرایان افزود: با توجه به وابسته بودن دام به مرتع و نگهداری و پرورش شتر به دلیل استفاده از مراتع شوره زار در مقایسه با سایر دام ها مقرون به صرفه است و هزینه کمتری دارد .

وی افزود: با توجه به اینکه حرفه شترداری از دیرباز در منطقه سه قلعه و بغداده رایج بوده و دامداران به پرورش شتر مشغول بوده‌اند با حمایت بیشتر از پرورش دهندگان شتر می‌توان از این ظرفیت منطقه در راستای دست‌یابی به توسعه اقتصادی منطقه استفاده کرد و تهدید خشکسالی را به فرصت تولید و اشتغال تبدیل کرد .

مدیر جهادکشاورزی سرایان اظهارکرد: با توجه به اینکه تقاضا برای شیر شتر در بازار رو به افزایش است با پرداخت تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلند مدت، سوق دادن پرورش شتر به سمت صنعتی شدن، انجام کارهای اصلاح نژادی و استفاده از نژادهای پر تولید می‌توانیم راندمان تولید شیر را افزایش داد و با تولید و صدور شیر آن به سایر استانها و شهرها کمک فراوانی به افزایش درآمد شترداران منطقه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار