کد خبر: 866986
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچ مرکز انتخاب رشته تلفنی مجوز ندارد و تنها پایگاه‌هایی که مجوز رسمی داشته باشند می‌توانند حضوری برای داوطلبان انتخاب رشته کنند.
فارس: ابوالفضل رحمانی رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مراکز غیرتخصصی و غیرعلمی انتخاب رشته، خانواده‌ها را دچار مشکلات جدی کرده است، اظهار داشت: زمان انتخاب رشته که فرا می‌رسد در یک شب برخی مغازه‌ها با یک بنر به مراکز انتخاب رشته تبدیل می‌شوند و با روش‌های نادرست و دریافت مبالغ کلان از داوطلبان کلاه‌برداری می‌کنند.

وی افزود: اطلاعات غیرتخصصی توسط مشاوران خودخوانده یا افرادی که به صرف رتبه خوب در کنکور، مشاور شده‌اند می‌تواند آینده داوطلب را تهدید کند.

رحمانی ادامه داد: هیچ مرکز انتخاب رشته تلفنی مجوز ندارد و تنها پایگاه‌هایی که مجوز رسمی داشته باشند می‌توانند حضوری برای داوطلبان انتخاب رشته کنند.

 رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اکثر تبلیغاتی که در فضای مجازی برای انتخاب رشته مطرح می‌شود وجاهت قانونی ندارد، اضافه کرد: مراکز مجاز تلفن و آدرس دقیق خود را اعلام می‌کنند و از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مجوز دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به دلیل محدودیت زمان انتخاب رشته فعالیت مراکز غیرمجاز قابل مدیریت نیست و تعداد آنها هم زیاد است و تنها راهکار این است که خانواده‌ها با آگاهی به مراکز مجاز مراجعه کنند.

رحمانی تصریح کرد: انتخاب رشته تضمینی، فریب‌کاری است و اطلاعات ناقص افراد ظاهرا مشاور هم داوطلب را در آینده دچار مشکل می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
آقای رحمانی اگر جنابعالی و بقیه دوستانتان دلتان به حال کنکوری های امسال برای تعیین رشته میسوزد چرا بسیار شفاف راهنمایی در این خصوص ندارید. سه کتابچه گنگ برای هر گروه و بعضا با تناقض مطلب ارائه کردید آنوقت توقع دارید فرزندان من و شما کمک نخواهند؟
برای فهم این کتابچه ها برای کنکوری ها حداقل 3 جلسه تشریح لازم است تا بدانند چی به چی هست.
هر موسسه ای که به سازمان شما پول داد آنرا داری صلاحیت دانستید و حتی نرم افزاری به فروش گذاشتید به قیمت 40 هزار تومان و بعدا گفتید مبلغش 20 هزار تومان است.
به خدا این کارها را نکنید . بچه های مردم را گیج نکنید بیخودی .
در هیچ کشور مطرحی اینچنین کنکور گرفته نمیشود و اینگونه آنها را با این دفترچه های مبهم برای انتخاب رشته راهنمایی نمیکنند.
کلا روش شما غلط است در نحوه میزان پذیرش برای دانشجو در دانشگاه ها مثلا در برخی از رشته ها بعضی دانشگاه ها فقط یک نفر میخواهند آنهم زن و مرد ( یعنی نصفی زن و نصفی مرد ) !!!!
واقعا آقای رحمانی خجالت آور است.
اگر اینکاره نیستید بروید بگذارید افراد دانا و با دانش در سازمان سنجش قرار بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار