کد خبر: 866947
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
فرماندار تبریز :
فرماندار شهرستان تبریز از ابلاغ زمان آغاز بکار فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ یک شهریورماه سالجاری خبر داد.
رحیم شهرتی فر در گفتگو با خبرنگاران گفت: زمان آغازبکار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمانداری ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور، شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت خود را از ابتدای شهریورماه سالجاری آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این، 14 مرداد سالجاری به عنوان روز آغاز فعالیت شوراها مقرر گردیده بود تصریح کرد: بر اساس ابلاغ به وزارت کشور در 16 مرداد ماه، در راستای تمهید مقدمات قانونی برای آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین روز شهریور ماه به عنوان روز نخست فعالیت شوراها تعیین شد.

 فرماندار شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: مراسم تحلیف اعضای شورا، انتخاب اعضای هیات رییسه سال اول و همچنین انتخاب شهردار در شهر تبریز نیز همچون سایر کلانشهرها در اولین جلسه شورا انجام خواهد شد.

شهرتی فر گفت: بر اساس قانون وظایف و اختیارات شوراهای شهر و روستا، شوراهای اسلامی موظف هستند بعد از به رسمیت یافتن نخستین جلسه، نسبت به انتخاب شهردار نیز اقدام نمایند.منظور مقنن در قانون مذکور این است که شوراهای اسلامی شهر در هر دوره باید پس از به رسمیت یافتن جلسه، اعم از اینکه مدت چهار ساله خدمت شهردار فعلی به اتمام رسیده و یا نرسیده باشد نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند.

 این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه، فرآیند فوق مستلزم رعایت برخی تشریفات قانونی است اعضای شوراهای اسلامی مکلف هستند با استفاده از یکی از روش های زیر نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند.

شهرتی‌فر در تبیین این موضوع گفت: اعضای شورا در اولین حالت می توانند که شهردار فعلی را ابقا نمایند که دراینصورت تا زمان صدور حکم انتصاب توسط مراجع ذی صلاح قانونی(استاندار؛ وزیر کشور)، فعالیت شهردار کما فی السابق ادامه خواهد داشت. در حالت دوم، در صورتی که شورای شهر، شهردار جدیدی را برای مدیریت شهر انتخاب کند تا زمان طی تشریفات قانونی مقرر و صدور حکم انتصاب شهردار جدید، شهردار فعلی و یا یکی از کارکنان رسمی شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری ایفای خدمت خواهد کرد.

بر اساس گفته فرماندار تبریز در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها، شهردار جدید با حکم وزیر کشور و در سایر شهرها با حکم استانداران، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر