کد خبر: 866931
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
مدیر کل پست استان اصفهان:
63 ایستگاه پذیرش کارت ملی هوشمند در 35 نقطه و 40 ایستگاه تحویل کارت در استان راه اندازی شده است که از ابتدای سال 93 تاکنون 800 هزار کارت ملی را پذیرش و دریافت کرده و600 هزار کارت ملی هوشمند به شهروندان تحویل داده است.

 به گزارش جوان آنلاین ،مدیر کل پست استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در چهارماه نخست امسال واردات مرسوله خرید و فروش اینترنتی به استان اصفهان یکهزار و صادرات از استان 230 مورد بوده است که این میزان صادرات مرسوله اینترنتی(تجارت الکترونیک) برای استان بسیار کم است.

سعید رجالی افزود: میزان واردات مرسولات خرید و فروش اینترنتی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته در حالی که در بخش صادرات تغییری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه 16 گانه ای که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی برای دولت دوازدهم در نظر گرفته است تجارت الکترونیک است افزود: شرکت پست این توانایی را دارد که در زمینه بسته بندی، توزیع، حمل و نقل و تبلیغ کالاها با بخش های مختلف همکاری کند و مشاغل خانگی و خرد نیز می توانند برای معرفی خود و فروش کالا در کشور و حتی فرا مرزی از طریق این شرکت اقدام کنند.

رجالی تصریح کرد: در نظر داریم تا سال 1400 برای هر شهروند ایرانی سرانه یک را داشته باشیم یعنی به ازای هر نفر یک مرسوله اینترنتی در سال داشته باشیم.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: بخش های مختلف مانند نظام صنفی رایانه، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و حتی پلیس فتا نیز باید در زمینه تجارت الکترونیک همکاری کنند.

 وی با اشاره به واردات 5 میلیون و941 هزارمرسوله به استان و صادرات 6 میلیون و 854 هزار مرسوله از استان در 4 ماهه امسال گفت: رشد ترافیک مرسولات در این مدت 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی متوسط واردات مرسولات پستی به استان در هر روز را 48 هزار مورد و صادرات را نیز 56 هزار مورد دانست و بیان کرد: هم اکنون یکهزار و 16 واحد پستی و 223 خط پستی در استان فعال است و در مجموع دو هزار نفر در استان در این زمینه شاغل هستند.

رجالی اشاره کرد: به ازای هر 4 هزار و 802 نفر جمعیت و هر 105 کیلومترمربع مساحت استان، یک واحد پستی فعال وجود دارد.

وی همچنین گفت: در سه سال گذشته 324 قرارداد با سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان خاطرنشان کرد: 63 ایستگاه پذیرش کارت ملی هوشمند در 35 نقطه و 40 ایستگاه تحویل کارت در استان راه اندازی شده است که از ابتدای سال 93 تاکنون 800 هزار کارت ملی را پذیرش و دریافت کرده و600 هزار کارت ملی هوشمند به شهروندان تحویل داده است.

وی 40 درصد پذیرش و تحویل کارت های ملی هوشمند را مربوط به اداره پست دانست و افزود: این ایستگاه ها برخلاف ظرفیت پذیرش روزانه 4 هزار نفر ، با 25 درصد ظرفیت فعالیت می کنند که با توجه به پایان مهلت صدور کارت های ملی جدید، باید از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود تا صدور کارت ملی هوشمند را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

رجالی یادآوری کرد: 180 هزار کارت نیز در ایستگاه های تحویل کارت فعال است که هنوز صاحبان آن برای تحویل گرفتن مراجعه نکرده اند.

وی همچنین در زمینه استاندارد سازی نشانی ها و کدپستی ده رقمی نیز گفت: هم اکنون 60 درصد منازل شهر اصفهان پلاک پستی

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار