کد خبر: 866917
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
استاندار سمنان مطرح کرد:
استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان گفت: استان سمنان می‌تواند به‌ استان و مرکز اقتصاد سبز در کشور تبدیل شود.
محمدرضا خباز اظهار کرد: استان سمنان همه لوازم و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد سبز را در خود دارد.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام‌هایی در این حوزه در استان نیز برداشته شده افزود: این استان از چنان ظرفیتی در بخش‌های مختلف برخوردار است که با تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی متنوع که عمدتا مشکلات محدود زیست‌محیطی هم به همراه ندارند هم توسعه اقتصادی بیشتری بیابد و هم به یک نمونه و مصداق در این بخش تبدیل شود.
این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه سالانه 20 میلیون مسافر از این استان عبور می‌کند گفت: علاوه بر این آثار متعدد و متنوع تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، وجود فاصله بسیار کوتاه بین اقلیم‌های چهارگانه، بهره‌مندی همزمان از کویر، جنگل و کوستان و نزدیکی به دریا از یک سو و همجواری با چندین استان بزرگ و از جمله تهران همه و همه یک ظرفیت کم‌نظیر برای توفیق استان در این بخش فراهم کرده است.
خباز با اشاره به برنامه محوری تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری در سالیان اخیر، خاطرنشان کرد: در همین یک سال اخیر براساس آمار دستگاه‌های مسؤول میزان ماندگار مسافران در استان 20 تا 40 ساعت افزایش یافته و در بخشی بخش‌ها به دو سه روز نیز رسیده است و این نشان از حرکت‌های رو به جلوی استان در این بخش دارد.
وی با بیان اینکه کویر و آسمان کویر خود نعمت بزرگی است اضافه کرد: کویر یک گستره لم‌یزرع نیست بلکه ثروت زیادی در آن است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و لذا مرکز دانشگاهی و نخبگان، جهاددانشگاهی، فعالان اقتصادی و گردشگری و..باید برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها واردعمل شوند.
استاندار سمنان به ظرفیت‌های نتعدد استان در حوزه معدنی اشاره و ا اظهار کرد: بیش از 40 عنصر از 60 عنصر معدنی در استان سمنان وجود دارند و این استان از نظر ذخائر معدنی در بسیاری از آنها در شمار پنج استان اول کشور قرار دارد.
خباز با اشاره به تعدد روزهای آفتابی در استان و وجود نعمت باد در بخش های مختلفی از این استان پهناور، افزود: بسیاری از مقدمات برای تبدیل شدن به استان سمنان از سوی خداوند فراهم شده و ما باید با استفاده درست از این نعمت ها زمینه رشد و توسعه بیشتر استان را فراهم کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار