کد خبر: 866911
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: بیش از 100 هزار نسخه کتاب در طرح اهدای کتاب مازاد مردم به کتابخانه های استان از دهم تیر 96 تا کنون اهدا شده است.
علی سماکوش  افزود: طرح اهدای کتاب مازاد مردم به کتابخانه های استان سمنان با هدف تجهیز و غنی سازی کتابخانه های عمومی استان و افزایش سرانه مطالعه از دهم تیر 96 آغاز شده و تا آبان امسال ادامه دارد.
وی با بیان این که تا کنون بیش از 100 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است، ادامه داد: مردم شهرستان‌های شاهرود با اهدای 34 هزار نسخه کتاب، مردم سمنان با اهدای 20 هزار نسخه کتاب و مردم مهدی‌شهر با اهدای 14 هزار نسخه کتاب تا کنون کتاب های بیشتری نسبت به دیگر شهرستان‌ها اهدا کرده اند.
وی با بیان اینکه طرح اهدای کتاب با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی در حال اجرا است به طوری که 40 هزار نسخه کتاب توسط دستگاه های اجرایی و 60 هزار نسخه کتاب توسط شهروندان اهدا شده است، یادآور شد: برخی از کتابخانه های استان سمنان نیاز جدی به تزریق منابع جدید دارند و همچنین در بسیاری از مناطق محروم و روستاها اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان چشم انتظار کتاب جدیدی برای مطالعه هستند، که مردم با شرکت در این کار خیر می توانند گامی ارزنده برای رفع این مشکلات بردارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با تاکید بر ترویج بیشتر این طرح در استان، گفت: مردم استان سمنان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و یا تماس با شماره تلفن 33439915 و همچنین ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000101186 برای اهدای کتاب‌های خود اقدام کنند.
طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان سمنان دهم تیرماه 96 و با اهدای کتاب توسط محمدرضا حباز استاندار سمنان آغاز شد.
72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان وجود دارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود.
کتابخانه های عمومی استان سمنان در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر عضو فعال دارد و در روز چهاردهم مرداد 2 هزار و 650 نفر به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار