کد خبر: 866908
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
فرمانده كل سپاه در مراسم بزرگداشت شهيد حججي‌:
دشمنان بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحريم‌هاي دفاعي و موشكي و قصد دارند كه نيروهاي مسلح كشور را تضعيف كنند.
به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه روز گذشته در مراسم گراميداشت شهيد حججي اظهار كرد: شهيد حججي با خون پاكش انقلاب نويني را در عرصه‌هاي فرهنگي، جهاد در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامي و حريم ولايت به وجود آورد. وي افزود: شهادت اين شهيد بزرگوار را خدمت مردم مؤمن و انقلابي نجف‌آباد و خانواده اين شهيد تبريك عرض مي‌كنم كه چنين شهدايي را به انقلاب اسلامي تقديم كرده‌اند.
 
حججي‌ها محصول درخت تنومند انقلاب
جعفري با بيان اينكه حركت در مسير انقلاب اسلامي افتخار بزرگ جهان تشيع است، بيان داشت: محصول درخت تنومند انقلاب اسلامي محسن حججي‌ها هستند كه معرفت و شناخت از مكتب انقلاب و مكتب عاشورا به دست آوردند، رمز و رازي كه دشمنان سال‌هاست به دنبال آن هستند و از درك آن عاجز هستند و اين سؤال براي آنها وجود دارد كه چطور ملتي پس از سال‌ها تحريم و فشار اقتصادي همچنان به راه خود ادامه مي‌دهد، اين مديون بزرگ‌پاسدار اسلام در يك هزار و 400 سال پيش است كه الگويي براي انقلاب بزرگ اسلامي بود. وي اضافه كرد: جهاد و شهادت امروز يك فرهنگ در ايران اسلامي است و خداي بزرگ را سپاسگزاريم كه خدمتي كوچك به همه ايثارگران را به آنها داريم؛ شهيد محسن حججي يكي از جوانان پاسدار ماست، امروز سپاه افتخار دارد كه دهها جوان مؤمن و انقلابي را در خود سازماندهي‌ كند و در نيروهاي مختلف زميني، دريايي، هوايي و نيروي قدس اين سازماندهي گسترده صورت گرفته است.
 
ديگر هيچ شهري در اختيار داعش نخواهد بود
جعفري خاطرنشان كرد: جنگ‌هاي 33 روزه، هشت‌روزه و 22 روزه به پيروزي قاطع انقلاب اسلامي ختم و نتيجه آن باعث بيداري مردم كشورهاي منطقه شد تا اينكه دشمنان از ترويج فرهنگ اسلامي احساس خطر جدي كردند و از ميان گروه‌هاي تند وهابي بهره‌برداري و با آموزش و پشتيباني عليه انقلاب اسلامي سازماندهي كردند، چراكه مي‌دانستند انقلاب اسلامي يك حركت اعتقادي است، بنابراين فرقه‌هاي اقليت وهابي و تكفيري را عليه ايران سازماندهي كردند. وي ادامه داد: آنها داعش را در عراق و سوريه مقابل جبهه انقلاب اسلامي قرار دادند تا حاكميت پس از صدام را در عراق ساقط كنند كه به ياري خداوند متعال و با حمايت‌هاي جمهوري اسلامي اين توطئه خنثي شد و امروز در عراق شاهد پيروزي‌هاي پي‌­در­پي انقلاب اسلامي هستيم و به زودي هيچ شهري در اختيار داعش نخواهد بود.
 
جعفري ابراز كرد: امريكا داعش را به وجود آورد تا سرزمين‌هاي غرب عراق و شرق سوريه را به منطقه‌اي امن براي خود و ناامن براي اهل تسنن و شيعيان منطقه تبديل كند تا از رشد انقلابي مردم منطقه جلوگيري شود. وي متذكر شد: نيروهاي داعشي و تكفيري سربازان خط مقدم رژيم صهيونيستي هستند تا از اين رژيم دفاع كنند؛ نبرد سختي كه چندين سال است در منطقه راه انداخته‌اند وعده امام راحل براي آزادسازي قدس عزيز را زمينه‌سازي مي‌كند.
‌  
مكر دشمنان به خودشان بازگشته است
فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: انسجام دروني و آمادگي‌هاي لازم در امت اسلامي در منطقه ايران، سوريه، عراق و منطقه با تهديدات داعش به دست خود دشمنان به وجود آمده و اين همان مكر الهي است كه به خود دشمنان بازگشته است. وي بيان كرد: وضعيت انقلاب اسلامي و مقاومت اسلامي در منطقه بسيار حساس است كه با خون شهدايي مثل محسن حججي‌ها به شهادت رسيده‌اند، اين مقاومت هم ادامه دارد و هم روز‌به‌روز عميق‌تر و دشمن‌شكن‌تر مي‌شود؛ خدا را براي نعمت برخورداري از نيروهاي مؤمن و انقلابي در ايران اسلامي و منطقه سپاسگزار هستيم. جعفري تصريح كرد: دشمنان ما ايران اسلامي را كانون اين حركت الهي مي‌دانند و در درون ايران نيروهاي مؤمن، انقلابي و بسيجي را كه قادر به دفاع از جمهوري اسلامي است هدف گرفته‌اند، آنها بعد از برجام كه به خيال خود جلوي انرژي هسته‌اي را گرفتند به دنبال تضعيف توان دفاعي نظامي جمهوري اسلامي هستند. وي اضافه كرد: دشمنان فهميده‌اند كه تا به سراغ كانون قدرت در ايران نيايند نمي‌توانند با انقلاب اسلامي مقابله كنند، كانون اين قدرت مؤلفه‌هاي زيادي دارد كه نخستين آن اراده و ايمان ملت ايران است كه در دفاع از جمهوري اسلامي ايستاده‌اند. فرمانده كل سپاه پاسداران بيان كرد: هجمه به اين مؤلفه اصلي قدرت يعني ايمان، اعتقاد و باورهاي مردم در رأس كار دشمن قرار گرفته اما خدا را شاكريم كه مردم از ميهن اسلامي دفاع كرده و در خط مقدم آن مقام معظم رهبري از آن دفاع مي‌كنند. وي اظهار كرد: مؤلفه دوم رهبري و ولايت فقيه است كه عامل اصلي قدرت در جمهوري اسلامي هستند كه مردم در راستاي فرامين ايشان حركت مي‌كنند، پيامي كه مردم ايران در حماسه 9 دي سال 88 مردم ايران به جهان صادر كرد حمايت از ولايت فقيه بود.
‌  
شهيد حججي به داد عزت ملي ما رسيد
جعفري افزود: توان دفاعي و امنيتي نيروهاي مسلح ما مؤلفه سوم است كه دشمنان به دنبال تضعيف اين توان هستند و بعد از برجام به سراغ تحريم‌هاي دفاعي، موشكي و نيروهاي مسلح هستند؛ آنها مي‌دانند كه اگر اين توان دفاعي و مؤلفه قدرت را تضعيف كنند، مي‌توانند جلوي حركت انقلاب اسلامي سد كنند. وي اذعان كرد: متأسفانه برخي در داخل توجهي به برنامه‌ريزي دشمنان ندارند و فريب وعده دشمنان را مي‌خورند و به عمق توطئه و برنامه‌ريزي دشمان براي تضعيف نظام توجهي ندارند؛ شهادت شهيد حججي در همان روزهايي اتفاق افتاد كه ايران اسلامي شاهد حركت سخيف نمايندگان بود كه اين شهيد به داد عزت ملي ما رسيد و آن حركت سخيفانه را خنثي كرد. فرمانده كل سپاه پاسداران عنوان كرد: عزت را بايد در مردم، شهدا و ايثارگران جامعه جست‌وجو كنيم، دشمنان ما بايد بدانند كه هرچه فشارها و تحريم‌ها بر ايران بيشتر شود و هدف را توان نظامي قرار مي‌دهند، همه مردم ما به سمت وحدت، انسجام و يكپارچگي بي‌نظيري حركت مي‌كنند و اين لطف خداوند است كه روحيه دشمن‌ستيزي در مقابل دشمنان وحدت‌آفرين است. جعفري تأكيد كرد: شهدا در هر مقطع زماني با خون خود نورافكن بزرگ و پرنوري را براي جامعه ما روشن مي‌كنند و خدا را شكر مي‌كنيم كه فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش و تعميم است؛ اين آگاهي، بصيرت، اطمينان و عزم راسخ شهيد حججي كه با تقديم سر مبارك خود به جوانان منتقل كرد و همسر بزرگ وي زينب‌گونه پيام اين شهيد را به جامعه منتقل مي‌كند. وي در پايان گفت: وقتي همسر شهيد مي‌گويد سر همسرش رفت تا روسري نرود، پيام اكثريت شهدا به جامعه بود، بايد بدانيم اين توصيه‌ها از طرف خانواده شهدا هوشمندانه است، چراكه هجمه‌هاي زيادي به باورها و اعتقادات مردم وارد مي‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار