کد خبر: 866907
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
قزاق‌ها هم مقابل شاگردان كولاكوويچ حرفي براي گفتن نداشتند
تيم‌هاي ايران و چين ديروز با كسب پيروزي مقابل كره جنوبي و قزاقستان و كسب سومين پيروزي پياپي به رقابت‌هاي قهرماني مردان جهان صعود كردند.
قزاقستان سومين حريف شاگردان كولاكوويچ در رقابت‌هاي واليبال انتخابي قهرماني مردان جهان بود، واليباليست‌هاي كشورمان پس از پيروزي مقابل تيم‌‌هاي چين و كره جنوبي، عصر ديروز برابر قزاق‌ها قرار گرفتند كه با دو باخت، شانسي براي صعود به مرحله نهايي نداشتند. مسابقه در حالي آغاز شد كه بر خلاف روزهاي گذشته سالن حسين رضازاده اردبيل، به صورت كامل پر نشده بود و جاهاي خالي به چشم مي‌خورد. دو تيم در امتيازهاي اول مساوي پيش رفتند اما در امتياز 3 به بعد بود كه تيم كشورمان توانست فاصله را با قزاقستان بيشتر كند و وقت اول فني استراحت برتري 8 بر 5 ايران به دست بيايد. اين برتري  در ست اول با دفاع خوب روي تور ملي‌پوشان كشورمان درادامه هم حفظ شد و وقت دوم فني استراحت هم با نتيجه 16 بر 11 براي ايران رقم خورد. قزاق‌ها كه توان جبران اختلاف به وجود آمده و رسيدن به تيم كشورمان را نداشتند، در پايان ست اول را با نتيجه 25 بر 18 واگذار كردند تا تيم ايران در ست شماري يك بر صفر جلو بيفتد.
 
ست دوم دو روي متفاوت داشت، بر خلاف ست اول، بازي پاياپاي دو تيم آغاز شد و ايران و قزاقستان امتياز به امتياز با هم پيش مي‌آمدند و همين رقابت نزديك سبب شد تا وقت فني اول استراحت تنها با اختلاف يك امتياز و با نتيجه 8 بر 7 براي ايران به دست بيايد. از امتياز 12 به بعد بود كه تيم كشورمان توانست مانند ست اول با استفاده از دفاع و بلوكه كردن حملات قزاق ها، فاصله‌اش را با اين تيم بيشتر كند تا جايي كه وقت دوم فني استراحت با امتياز 16 بر 13 به نفع كشورمان رقم خورد. در ادامه اختلاف بيشتر هم شد و ايران توانست با امتياز 25 بر 17 در ست دوم هم پيروز شود و يك قدم به سومين برد متوالي نزديك شود.
 
ست سوم را هم ايران و قزاقستان نزديك به هم  شروع كردند و دو تيم تا امتياز 4 مساوي پيش رفتند اما از اين امتياز به بعد با سرويس‌هاي خوب فرهاد قائمي، تيم كشورمان توانست فاصله امتيازي را با تيم قزاقستان بيشتر كند و دو تيم با برتري 8 بر 4 ايران به وقت اول فني استراحت بروند. پس از اين بود كه قزاق‌ها تحت تأثير قدرت واليباليست‌هاي ايران، يك بازي به‌هم ريخته را به نمايش گذاشتند كه اين مسئله سبب شد اختلاف امتيازي بيشتر شود و در وقت دوم فني استراحت به 8 امتياز برسد و ايران 16 بر 8 جلو بيفتد. اين اختلاف 8 امتيازي در امتيازهاي پاياني بيشتر هم شد تا در پايان ايران با نتيجه 25 بر 16 قزاقستان را در ست سوم هم شكست دهد و در مجموع با برتري قاطع 3 بر صفر، شاگردان كولاكوويچ، سومين پيروزي متوالي شان را جشن بگيرند و به رقابت‌هاي قهرماني مردان جهان كه شهريور سال آينده به ميزباني مشترك ايتاليا و بلغارستان برگزار مي‌شود، صعود كنند.
 
صعود چين با لوزانو
تيم ملي واليبال چين هم ديروز با پيروزي مقابل كره جنوبي، صعود خود به رقابت‌هاي قهرماني 2018 جهان را قطعي كرد. در چهارمين روز رقابت‌هاي انتخابي مسابقات قهرماني جهان، تيم‌هاي چين و كره جنوبي ديروز به مصاف هم رفتند كه اين بازي با نتيجه 3 بر صفر به سود شاگردان رائول لوزانو پايان يافت. با اين نتيجه چين سه پيروزي و 9 امتياز از چهار مسابقه خود كسب كرد و راهي رقابت‌هاي قهرماني جهان شد. رائول لوزانو در نشست خبري پس از صعود تيمش به مسابقات قهرماني جهان، گفت كه تيمش انتقام شكست در رقابت‌هاي قهرماني آسيا را از كره گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار