کد خبر: 866886
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق:
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با گله از وزارت ارتباطات براي تأخير در اجراي طرح رجیستري گفت: وزارت ارتباطات دليل تأخير را عدم پيش‌بيني اعتبارات لازم دانسته، اما ما تأخيرها را موجه نمي‌دانيم.
قاسم خورشيدي، سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفت‌و‌گو با «فارس» با بيان اينكه وزارت ارتباطات دليل تأخير اجراي طرح رجیستري گوشي موبايل را عدم پيش‌بيني اعتبارات لازم دانسته، اظهار داشت: در حالي كه وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد اين اعتبارات را پيش‌بيني مي‌كرد، اما پيش‌بيني‌هاي لازم را نداشته و از اين رو تخصيص اعتبارات توسط وزارت ارتباطات و فناوري انجام شده كه در نهايت نيز اين وزارتخانه 28 خردادماه سال جاري قرارداد خود را با پيمانكار داخلي منعقد كرده است.
  
رجیستري از نظر فني كاملاً عملياتي و قابل اجراست
وي با بيان اينكه به عنوان سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از وزارت ارتباطات گله‌مند هستيم و اين تأخيرها را موجه نمي‌دانيم، افزود: با اين وجود به اجراي طرح رجیستري در آينده‌اي نزديك خوشبين هستم؛ چرا كه به لحاظ علمي و فني كار كارشناسي و عميقي براي اين طرح صورت گرفته و كارشناسان به اين باور قطعي رسيدند كه اين كار از لحاظ فني كاملاً عملياتي و اجرايي است.
خورشيدي اضافه كرد: اجراي اين طرح بدون كمترين مشكلي براي مصرف‌كنندگان، به زودي نهايي خواهد شد. با توجه به مجموع تمهيدات صورت گرفته، اجراي طرح رجیستري منجر به كاهش حاشيه سود براي واردكنندگان خواهد شد و علاوه بر آن مي‌توان گوشي تلفن همراه را با قيمت ارزان‌تري در اختيار مصرف‌كننده نهايي قرار داد. وي با بيان اينكه از زمان آغاز طرح عمليات رجیستري به طور عمومي، دو ماه به صاحبان گوشي‌هاي تلفن همراه فرصت داده خواهد شد و پس از آن اگر گوشي قاچاق باشد، ديگر به آن خدمات داده نمي‌شود، گفت: به مردم پيشنهاد مي‌شود گوشي‌هاي تلفن همراه خود را از نمايندگي‌هاي معتبر و با گارانتي‌ای كه مؤيد سلامت كالا و واردات قانوني است خريداري كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار