کد خبر: 866867
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
كولاكوويچ به تركيب برنده دست نمي‌زند
برگزاري رقابت‌هاي انتخابي واليبال قهرماني مردان در اردبيل به اين شهر حال و هواي ديگري داده است...
سعید احمدیان
 
برگزاري رقابت‌هاي انتخابي واليبال قهرماني مردان در اردبيل به اين شهر حال و هواي ديگري داده است، رقابت‌هايي كه تيم ملي كشورمان پس از دو پيروزي مقابل كره‌جنوبي و چين، ديروز در سومين مسابقه به مصاف تيم قزاقستان رفت تا با كسب سومين برد پياپي، صعودش را به مرحله نهايي مسابقات كه سال آينده به ميزباني بلغارستان و ايتاليا برگزار مي‌شود، قطعي كند.
  
راحت‌تر هم مي‌شد پيروز شد
دومين پيروزي واليباليست‌هاي كشورمان در حالي مقابل چين به دست آمد كه كولاكوويچ از شاگردانش راضي بود، هر چند در اين مسابقه به خصوص در ست دوم، چيني‌ها، تيم كشورمان را به دردسر انداختند و بازي تا امتياز 29 ادامه داشت. با اين حال سرمربي تيم ملي واليبال ايران شاگردانش را ستايش كرد: «‌همه بازيكنانم امروز بازي خوبي را به نمايش گذاشتند. حضور پرشور تماشاگران لحظاتي خوب در بازي را ايجاد كرد، امروز شور و هيجان در زمين موج مي‌زد، اما همين هيجان باعث شد كه نتوانيم از توپ‌هاي آسان امتياز كسب كنيم. مي‌توانستيم راحت‌تر از اين، نتيجه را به سود خود به پايان ببريم. چين يكي از تيم‌هاي قدرتمند آسيا است، اما با آناليز بازي متوجه شدم كه بايد در برخي مهارت‌ها قدرتمندتر شويم.»
  
به تركيب تيم برنده دست نمي‌زنم
با وجود عملكرد قابل قبول تيم ملي واليبال در رقابت‌هاي انتخابي جهان، يكي از انتقاداتي كه به كولاكوويچ مي‌شود، عدم تعويض و استفاده از يك تركيب ثابت است كه از سعيد معروف، محمد موسوي، مهدي مرندي، فرهاد قائمي، ميلاد عبادي‌پور و امير غفور تشكيل مي‌دهند و در مواقعي هم سامان فائزي و مصطفي حيدري هم فرصت بازي داده مي‌شود. تغييرات كم باعث شده تا بازيكنان جوان تيم ملي فرصت زيادي براي خودنمايي نداشته باشند. البته استفاده نكردن از تعويض حتي در مواقعي كه تيم واليبال كشورمان در ليگ جهاني هم زير فشار بود، يكي از انتقاداتي بود كه نسبت به كولاكوويچ مطرح مي‌شد. به همين خاطر پس از بازي با چين، سرمربي تيم ملي واليبال ايران درپاسخ به سؤالي در مورد عدم استفاده از بازيكنان جديد، به اين انتقادات واكنش نشان داد: «‌من واقعاً متوجه نمي‌شوم آيا ما مي‌خواهيم ببريم يا نه؟ هنگامي كه بازيكنان در بازي برابر كره توانستند عملكرد خوبي از خود نشان دهند، چرا بايد از آنها در بازي برابر چين استفاده نكنم. در برخي مواقع نيازي به ريسك نيست چون با ريسك بي‌مورد احتمال باخت وجود دارد.»
   
برگ برنده‌اي به نام سرويس
يكي از برگ برنده‌هاي تيم ملي واليبال كشورمان در بازي‌هاي انتخابي مردان جهان كه در بازي با چين هم به خوبي نمايان بود، استفاده از سرويس‌هاي خوب بود. ميلاد عبادي‌پور و فرهاد قائمي در اين بازي با سرويس‌هايي كه تبديل به امتياز كردند، نقش زيادي در پيروزي قاطع ايران داشتند. لوزانو هم در صحبت‌هايش پس از بازي به اين مسئله اشاره كرد: «‌بايد به كولاكوويچ تبريك بگويم. تيم ايران امسال نسبت به زماني كه من در المپيك هدايت آن را برعهده داشتم سرويس‌هاي بهتري را مي‌زند.»
  
لوزانو شاكي از داوري
رويارويي ايران با لوزانو همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد، حساس و ديدني از آب درآمد، هر چند تيم كشورمان در سه ست متوالي توانست چين را شكست دهد، اما لوزانو در اين مسابقه بارها نسبت به داور و ويدئو چك‌هايي كه بيشتر آن به نفع ايران تمام شد، اعتراض شد. اعتراض‌هاي لوزانو در سالن نشست خبري پس از بازي هم ادامه پيدا كرد و سرمربي آرژانتيني تيم ملي چين به شدت از كنفدراسيون واليبال آسيا انتقاد كرد: «‌مي‌خواهم يك موضوع را به اطلاع كنفدراسيون آسيا برسانم كه اگر قرار است مسابقه‌اي در اين سطح برگزار شود كه در دو سوي ميدان تيم‌هاي ايران و چين قرار دارد، نمي‌شود داورهايي را با سطح كيفي پايين براي چنين ديداري در نظر گرفت. ممكن بود كه رأي داوران در باخت ما تغييري ايجاد نكند، اما تصميمات اشتباه در برخي موارد فشار بازي را بر بازيكنان جوان چين مضاعف كرد.‌»
  
ايران – قطر در روز آخر
امروز هم در آخرين روز بازي‌هاي انتخابي مردان جهان در اردبيل، دو بازي برگزار مي‌شود، از ساعت 15:30 كره‌جنوبي و قزاقستان به مصاف هم مي‌روند. در دومين بازي هم تيم ملي واليبال كشورمان در آخرين رقابت برابر قطر قرار مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار