کد خبر: 866862
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ادامه محکومیت‌ها به اقدام روزنامه سابقه‌دار
واكنش‌ها نسبت به سياسي‌كاري روزنامه قانون روي خون شهيد محسن حججي و توهين اين روزنامه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه دارد.
روزنامه‌‌ «قانون» كه پيش‌‌تر درپي دستگيري متجاوزان امريكايي رفتار نيروهاي سپاه با سربازان ايالات متحده را به داعش تشبيه كرده بود، اين‌‌بار با درج مطلبي با عنوان «پشت صحنه ‌‌يك شهادت» مخالفت ضمني خود را با حضور مستشاران ايراني در سوريه اعلام و علت سر بريده شدن حججي را حمله ‌‌موشكي ايران به مواضع گروه‌هاي تروريستي در 28 خرداد خواند.
 
مطالب سريالي روزنامه قانون نشان مي‌‌دهد كينه از سپاه باعث شده تا اصول عقلي يك نبرد نظامي را هم ناديده بگيرند و حتي خون شهيد را بهانه تسويه‌حساب با مخالفان سياسي خود كنند. گويا پشتشان هم گرم است كه توهين مي‌كنند و كسي هم كاري به آنها ندارد. روزنامه قانون هفته قبل نيز با توهين به حسن روحاني او را دچار توهم و خيال ناميده بود.
 
حمله موشكي سپاه قلب همه ايراني‌ها را شاد كرد
احمد بيگدلي نماينده مردم خدابنده در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از مطلب روزنامه قانون گفت: به طور يقين اين افرادي كه دست به چنين نوشته‌هايي مي‌زنند، بصيرت ندارند و همچنين هيچ شناختي از دشمن و نيز مدافعان حرم ندارند. تنها جمله‌اي كه مي‌توانم به افرادي كه چنين مطلبي را منتشر كردند بگويم اين است: «متأسفم براي شما كه بدون فكر و انديشه دست به چنين نوشته‌هايي مي‌زنيد». توصيه من به اين روزنامه‌نگاران اين است كه مدافعان حرم و اهداف مقدس جبهه مقاومت را بشناسند تا اينگونه نابخردانه قضاوت نكنند.
 
بيگدلي با بيان اينكه حمله موشكي سپاه قلب همه ايراني‌ها را شاد كرد، خاطرنشان كرد: همه از حركت برادران عزيز سپاه راضي بودند و هيچ بحث سياسي و جناحي نيز مطرح نبود، به طوري كه همه نمايندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا و تمام افراد در اين دو جناح نيز از اين اقدام به موقع حمايت كرده و احساس غرور كردند. وي با تصريح بر اينكه نبايد پا روي منافع ملي گذاشت، عنوان كرد: همين روزنامه‌نگاري كه اينطور قلم زده مديون شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم است. اگر اين شهداي مدافع حرم نبودند به طور يقين داعشي‌ها با ورود به ايران جاي اين شهيد عزيز دست‌هاي اين روزنامه‌نگار را قطع مي‌كردند كه با اين شرايط ديگر نمي‌توانست آزادانه چنين دست به قلم ببرد.
 
بيگدلي بيان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت نظارت بر مطبوعات بايد رفتار اين روزنامه را مورد بررسي قرار دهند يا اينكه قوه قضائيه مي‌تواند ورودي به اين موضوع و مطلب منتشر شده داشته باشد. رفتار اين روزنامه قابل پيگيري و برخورد است.
وي با بيان اينكه جسارت اين روزنامه تا اين حد قابل هضم نخواهد بود، ابراز كرد: رئيس محترم مجلس، اعضاي كميسيون فرهنگي و ديگر نمايندگان به طور يقين بايد نسبت به اين موضوع عكس‌العمل نشان دهند چراكه ممكن است انتشار اينگونه مطالب با تشويق افرادي از بيرون مرزها باشد.
 
«حججي» جانش را تقديم كرد اما برخي زير كولر نشسته و مقاله توهين‌آميز مي‌نويسند
حجت‌الاسلام احمد سالك نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم در واكنش به انتشار مطلب توهين‌آميز روزنامه قانون در خصوص شهادت شهيد مدافع حرم محسن حججي گفت: اين توهين چندباره روزنامه قانون به شهدا و نظام است. اين نماينده مجلس خطاب به كساني كه اين مطالب را مي‌نويسند، گفت: اينها بايد مطالعات خود درباره وضعيت موجود داعش و جنايات آنها در كشورهايي مانند سوريه و عراق را بيشتر كنند، امروز اگر عمق استراتژيك تنظيم امنيت كشور ما در هزار كيلومتر آن طرف‌تر نبود، همان كساني كه اين مقالات را در روزنامه قانون مي‌نويسند امنيتشان تأمين نمي‌شد.
 
وي در پايان با بيان اينكه شهيد حججي جان شيرينش را تقديم كرد اما برخي زير كولر نشسته‌اند و مقاله توهين آميز مي‌نويسند و اظهار نظر مي‌كنند، گفت: آنها نمي‌دانند كه با حيثيت جمهوري اسلامي بازي مي‌كنند و اين هتك حرمت به شهداست. شهيدي مانند محسن حججي از زن و بچه و خانواده خود گذشته براي امنيت كشور، براي ناموس همين كساني كه اين مطالب را نوشته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار