کد خبر: 866827
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
ششمین «کاشی ماندگار» یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ بر سردر کتابخانه مرکز نشر آثار استاد علامه محمدتقی جعفری، فیلسوف، مترجم، مفسر نهج‌البلاغه، مولوی‌شناس و جامعه‌شناس، نصب شد.
به‌گزارش«جوان» به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این مرکز در گذشته منزل مسکونی استاد علامه جعفری بوده که یک سال بعد از رحلت علامه در سال ۱۳۷۸ به کتابخانه و مرکز نشر آثار او تبدیل شده است.
ششمین «کاشی ماندگار» امروز با حضور علی جعفری، فرزند علامه محمدتقی جعفری و مدیر مرکز نشر آثار علامه، بر سردر این مرکز نصب شد.
علی جعفری، در حاشیه نصب این کاشی، گفت: «این کار ارزشمند درحقیقت هویت‌بخشی فرهنگی و یک کار ملی است. به‌سهم خودم از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکر می‌کنم.»
فرزند علامه جعفری افزود: «متأسفانه برخی از افراد با آثار اندیشه و زندگینامه علامه جعفری آشنایی ندارد که این کار شما و نصب این کاشی زمینه آشنایی بیشتر افراد را با علامه جعفری فراهم می‌کند.» او اضافه کرد: «نصب ”کاشی ماندگار" درحقیقت پاسداشت فرهنگی و اقدام ارزشمندی است.»
علامه محمدتقی جعفری در سال ۱۳۰۴ در تبریز متولد شد. او فیلسوف، روان‌شناس، جامعه‌شناس و مولوی‌شناس است و ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه یکی از ارزشمندترین یادگاران عمر بابرکت علامه محمدتقی جعفری است. این استاد گران‌مایه در ۲۵ آبان ۱۳۷۷ به رحمت ایزدی پیوست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار