کد خبر: 866816
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:
در سال 1420 تا 1430 جمعیت کشور را جامعه سالمندی تشکیل خواهد داد، مسؤولان و متخصصان علم جمعیت با اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید در راستای افزایش جمعیت کشور سیاست‌های 14 گانه را اجرا کنند.

به گزارش جوان آنلاین، مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید ثبت احوال  شهرستان گلپایگان اظهار داشت: سهم استان اصفهان نسبت جمعیت کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند 6.4 درصد است.

حسین غفرانی با بیان اینکه جمعیت واجدان شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان اصفهان 4 میلیون و 200 هزار نفر است،گفت : افرادی که کارت ملی آنان مفقود شده یا به سن 15 سال تمام رسیده‌اند و افرادی که مشخصات شناسنامه‌ای آن‌ها تغییر کرده برای دریافت کارت هوشمند ملی در اولویت هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون یک میلیون و 500 هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کرده‌اند که تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر کارت ملی هوشمند را دریافت کرده و 200 هزار نفر در انتظار صدور کارت ملی هوشمند هستند.

غفرانی با اشاره به اینکه مهلت اعتبار کارت ملی قبلی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، مطرح کرد: افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند تا کنون اقدام نکرده‌اند برای درخواست صدور کارت ملی هوشمند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تأکید کرد: دریافت کارت ملی هوشمند برای همه افراد جامعه ضروری است، برای کارت‌های ملی هوشمند که صادر شده و صاحبان آنان به دفاتر پیشخوان برای دریافت مراجعه نکردند در آینده نزدیک تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور و به تبع آن استان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: بیش از 70 درصد جمعیت استان اصفهان را جوانان تشکیل می‌دهند و ردیف سنی بین 15 تا 65 سال بیشترین جمعیت استان اصفهان هستند.

غفرانی با اشاره به اینکه جمعیت جوان افق چشم‌انداز کشور هستند و باید برای اشتغال آنان تدابیری اندیشیده شود، تصریح کرد: در سال 1420 تا 1430 جمعیت کشور را جامعه سالمندی تشکیل خواهد داد، مسؤولان و متخصصان علم جمعیت با اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید در راستای افزایش جمعیت کشور سیاست‌های 14 گانه را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه ثبت ولادت، فوت، ازدواج، طلاق، تغییر نام  و نام خانوادگی و اختلافات اسناد سجلی در فضای الکترونیکی صورت می‌گیرد، گفت: تمام سیاست‌های اداره‌کل ثبت احوال مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به خدمات است، تعویض شناسنامه به 70 دفتر پیشخوان پستی در سطح استان واگذار شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند علاوه بر احراز هویت شخص تمام نیازمندی‌های یک فرد مانند سلامت و تأمین اجتماعی را در محیطی امن  و بستری برای تسهیل در رفتارها فراهم می‌کند.

وی اذعان کرد: کارت ملی هوشمند کلید و حلقه‌های اتصالی کلیه دستگاه‌ها به ثبت احوال  و خدمات متقابل افراد به دستگاه‌ها و برعکس است، برطرف شدن بروکراسی اداری، کمک به حمل و نقل و مهاجرت‌های شهری از دیگر اهداف صدور کارت ملی هوشمند است، کشورهای اروپایی و آسیایی مانند هنگ کنگ و مالزی در صدور کارت ملی هوشمند در امر توسعه که برخورداری نظام‌ها در عصر توسعه و تکنولوژی است تجربه سودمندی داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه بازدید از ادارات ثبت احوال استان در شهرستان‌ها در رأس کار قرار دارد، ابراز کرد: امروز در بازدید از اداره ثبت احوال فریدن و خوانسار از بازنشستگان این اداره تجلیل به عمل آمد.

در ادامه حسین فراست با تقدیر از خدمات دو ساله علی‌اکبر شانه‌سازی، رئیس اسبق ثبت احوال گلپایگان، اظهار داشت: بازنشستگی به معنای ناتوانی فرد نیست، باید از تجربیات فرد بازنشسته استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ثبت احوال یک ارگان تخصصی و حقوقی است و باید به صورت اصولی و با دقت کامل در ثبت اسناد سجلی دقت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار