کد خبر: 866799
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
مديرعامل مؤسسه سينماشهر:
مجيد مسچي، مديرعامل مؤسسه سينما شهر اعلام كرده است دولت ديگر سالن‌هاي سينمايي نخواهد ساخت و بخش خصوصي از اين به بعد نهضت سالن‌سازي را ادامه خواهد داد. او همچنين درباره بازسازي سينماهاي قديمي تهران و تخريب تعدادي از آنها گفته است ما مسئول خاطرات شهر تهران نيستيم!
مجيد مسچي، مديرعامل مؤسسه سينما شهر اعلام كرده است دولت ديگر سالن‌هاي سينمايي نخواهد ساخت و بخش خصوصي از اين به بعد نهضت سالن‌سازي را ادامه خواهد داد. او همچنين درباره بازسازي سينماهاي قديمي تهران و تخريب تعدادي از آنها گفته است ما مسئول خاطرات شهر تهران نيستيم!
مجيد مسچي در نشست خبري مؤسسه سينما شهر در شيراز به بهانه افتتاح چند سينما درباره ساخت پرديس‌هاي سينمايي در سراسر كشور گفت:«ما ديگر ساخت سالن سينما توسط دولت نخواهيم داشت ولي نهضت سالن‌سازي توسط بخش خصوصي ادامه پيدا مي‌كند. ما همچنان در سراسر كشور نياز به سالن‌هاي جديد داريم و به همين منظور در شهرهاي بزرگ مانند اصفهان، شيراز، تبريز، تهران و رشت نهضت سالن‌سازي ادامه پيدا مي‌كند.»
مسچي تأكيد كرد سينماهاي قديمي كشور تاكنون يا بازسازي شده يا مي‌شوند. به گفته وي، اولويت فعلي تبديل سالن‌هاي قديمي به سالن‌هاي جديد چند سالنه است.
او با ارائه آماري از روند بازسازي سينماها در سطح كشور بيان كرد: «تا پايان سال ۹۶ ما ۱۷ سالن را بازسازي مي‌كنيم و در همين سال ۱۶ پروژه در دست اجرا داريم و ۹ پروژه هم آماده شروع عمليات است. ما امسال از مرز ۵۰۰ سالن سينما در كشور مي‌گذريم كه هنوز با جمعيت و نيازهاي مردم سازگار نيست ولي بايد بدانيم روند ساخت، تجهيز و بازسازي سالن‌ها زمانبر است.»
مسچي با اشاره به علاقه صاحبان سرمايه به ساخت سالن سينما در مراكز تجاري گفت: «چند سال پيش صاحبان سرمايه علاقه‌اي به تأسيس سينما در مجتمع‌هاي تجاري نداشتند ولي امروز به جايي رسيده‌ايم كه آنها خودشان درخواست مي‌دهند كه در مجتمع‌هايشان سالن سينما باشد و معتقدند سينما به بخش تجاري هم رونق مي‌بخشد.»
مسچي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره اينكه روند تخريب و بازسازي سالن‌هاي سينما در شهر تهران به گونه‌اي است كه سينماهاي قديمي كه بخشي از خاطرات مردم و سينما را در خود دارند از بين رفته‌اند، تصريح كرد: «كار ما بازسازي سينماهاي قديمي است و سينماهاي جديد را در مناطق جديد مي‌سازيم و اينگونه نبوده است كه سينماها را خراب كنيم. ما مسئول خاطرات شهر تهران نيستيم. مگر وقتي در شهر تهران قدم مي‌زنيم چيزي از خاطراتمان باقي مانده است؟»
 مهدي رنجبر، معاون هنري و سينمايي اداره كل ارشاد استان فارس درباره اين موضوع گفت: «90 درصد فضاي سينمايي كشور دست حوزه هنري است و تا وقتي مالك نخواهد، نمي‌توان سالن‌ها را مرمت و تجهيز كرد. من هم مثل شما دلم براي خراب شدن سالن‌هاي سينماي قديمي كه خاطراتي از آنها داريم، مي‌سوزد. ما هم نمي‌توانيم از نوستالژي‌هايمان بگذريم ولي وقتي مي‌خواهيم دستي به سينماهاي قديمي بكشيم و كمك كنيم بخش خصوصي سينماهاي حوزه هنري را بازسازي كند، مسئولان حوزه همراهي كافي نمي‌كنند.»
پس از صحبت‌هاي معاون هنري و سينمايي اداره كل ارشاد استان فارس، جليل اكبري صحت و مجيد مسچي در سخناني تأكيد كردند گرچه حوزه هنري در زمينه اكران فيلم‌ها با سينماي ايران زاويه دارد ولي در حوزه مديريتي و بحث سالن‌ها مشكلي وجود ندارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار