کد خبر: 866775
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
اداره کل تعاون کار وامور اجتماعی گلستان
سعید مازندرانی مدیرکل کار ورفاه اجتماعی گلستان از ثبت نام بیش از 11 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در طرح کارورزی خبر داد

، سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گالیکش گفت: با شروع ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی، بیش از 11 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی افزود: امسال 4320 نفر در استان گلستان در طرح کارورزی باید جذب شوند که سهمیه شهرستان گالیکش از این میزان، 150 نفر می باشد.

مازندرانی با اشاره به اجرای موفق طرح کارورزی در سال گذشته در استان گلستان، خاطرنشان کرد: 547 کارورز در سال 95 جذب شدند که شهرستان گالیکش تعهدات جذب کارورز را به طور کامل محقق کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر همت ویژه دولت برای توسعه اشتغال در روستاها، تاکید کرد: 49 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند و این فرصتی است که دستگاه های اجرایی طرح ها و پروژه های روستایی را شناسایی و معرفی کنند تا با تخصیص تسهیلات از آنها حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: شهرستان ها از ظرفیت های بومی و محلی خود در جهت شناسایی رسته های شغلی که باعث تحرک در اشتغال و ایجاد خوشه های شغلی مختلفی می شود، استفاده کنند.

مازندرانی به طرح هزار روستا هزار تعاونی و طرح روستای بدون بیکار به عنوان طرح های حمایت از اشتغال در روستا اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مشاغلی که در استان وجود دارند و منبع درآمد بسیاری از  افراد می باشد رسمی نیستند و ما در جهت تبدیل مشاغل غیررسمی به مشاغل رسمی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت بر حمایت از بنگاه های اقتصادی یادآور شد: در سال گذشته با پرداخت نزدیک به 670 میلیارد تومان تسهیلات در تثبیت اشتغال و کاهش اخراج کارگران موفق بودیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر