کد خبر: 866749
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
صعود ايران به صدر جدول انتخابي واليبال قهرماني مردان جهان
تيم ملي واليبال كشورمان با پيروزي 3 بر صفر مقابل چين به صدر جدول انتخابي قهرماني مردان جهان صعود كرد.
ملي پوشان واليبال كشورمان ديروز در دومين بازي در رقابت‌هاي انتخابي واليبال جهان كه در اردبيل در حال برگزاري است، به مصاف تيم چين رفتند، تيمي كه لوزانو سرمربي سابق تيم ايران، هدايت آن را بر عهده داشت. بازي در ست اول پاياپاي دنبال شد. ابتدا ايران در امتيازهاي اول 4 بر 2 پيش افتاد اما چيني‌ها در امتياز 6 بازي را به تساوي كشاندند و وقت اول فني استراحت هم با برتري 8 بر 7 به نفع چيني‌ها به دست آمد. در ادامه ايران با استفاده از سرويس‌هاي خوب امتيازهاي عقب افتاده را جبران كرد و در امتياز 9 توانست از چين پیشي بگيرد. هر چند چيني‌ها دوباره 10 بر 9 از ايران پيش افتادند اما با برگشت دوباره شاگردان كولا به بازي، آنها توانستند وقت دوم فني استراحت را با امتياز 15 بر 16 به نفع خودشان به دست بياورند. سپس اين اختلاف ايران با چين بيشتر هم شد و چین بر خلاف قبل از وقت فني دوم استراحت در امتيازهاي پاياني نتوانست اختلافش را با ايران جبران كند و در نهايت ست اول با نتيجه 25 بر 21 به سود ايران به پايان رسيد.
 
ست دوم هم مانند ست اول سخت و نفسگير آغاز شد و از همان امتياز‌هاي اول دو تيم رقابت نزديكي داشتند. با اين حال بر خلاف ست اول، اين بار وقت فني استراحت اول با برتري 8 بر 5 كشورمان به دست آمد. اين اختلاف 3 امتيازي در ادامه بيشتر هم شد و ايران در امتياز 10، اختلافش را با چين به 4 امتياز رساند. اما شاگردان لوزانو از اين امتياز به بعد توانستند اختلاف را به حداقل برسانند تا جايي كه وقت دوم فني با برتري يك امتيازي و با نتيجه 16 بر 15 به نفع كشورمان به دست آمد. در امتيازهاي پاياني رقابت خيلي نزديك دنبال شد و دو تیم امتياز به امتياز با هم بالا مي‌آمدند و در پايان اين ست، باز هم تيم ملي واليبال كشورمان بود كه با حساب 29 بر 27 توانست چين را شكست دهد و در ست شماري 2 بر صفر پيش بيفتد.
 
ست سوم هم با توجه به اينكه چيني‌ها چيزي براي از دست دادن نداشتند، از همان امتيازهاي اول، فشرده و نزديك دنبال شد، هر چند دو تيم سايه به سايه هم در امتيازات بالا مي‌آمدند و برتري با ايران بود و وقت فني اول استراحت با نتيجه 8 بر 7 به سود كشورمان به دست آمد. در ادامه با سرويس‌هاي خوب واليباليست‌هاي كشورمان، اختلاف بيشتر هم شد و ايران با نتيجه 13 بر 7 جلو افتاد تا اختلاف يك امتيازي را به 6 امتياز برساند. اين برتري ادامه داشت و تا دو تيم با برتري 16 بر 12 ايران به وقت دوم فني استراحت رفتند. چيني‌ها در ادامه بر خلاف ست دوم نتوانستند امتيازهاي عقب افتاده را جبران كنند تا در نهايت اين ست هم با برتري 25 بر 20 به نفع ايران تمام شود و تيم كشورمان دومين برد متوالي در انتخابي قهرماني مردان جهان را به دست بياورد.
قبل از بازي ايران هم تيم‌هاي قطر و قزاقستان به مصاف هم رفتند كه اين بازي با برتري سه بر صفر قطري‌ها به پايان رسيد تا اين تيم با دو پيروزي، همچنان به صعود به رقابت‌هاي جهاني اميدوار باشد. قزاقستان هم با تجربه كردن دومين شكست، شانس چنداني براي راهيابي به رقابت‌هاي جهاني نخواهد داشت.
 
احتمال ميزباني ليگ جهاني در خارج از تهران
محمدرضا داورزني، سرپرست فدراسيون واليبال هم ديروز به اردبيل آمد تا از نزديك شاهد ميزباني اين شهر در رقابت‌هاي انتخابي قهرماني مردان جهان باشد. داورزني در اين سفر كوتاه به اردبيل، وعده داد كه با توجه به ميزباني خوب اردبيلي ها، شهرهايی غيراز تهران هم در آينده ميزبان بازي‌هاي كشورمان در ليگ جهاني باشند: « تلاش ما اين است كه در آينده شرايطي فراهم شود كه مانند ايتاليا و لهستان كه مسابقات ليگ جهاني را در شهرهاي مختلف برگزار مي‌كنند، ما هم به جايي برسيم كه علاوه بر تهران، مسابقات يك هفته ليگ جهاني را در اردبيل، اروميه و مازندران هم ميزباني كنيم.»
 
برنامه بازي‌هاي روز چهارم
در چهارمين روز رقابت‌هاي انتخابي قهرماني مردان جهان، امروز هم دو بازي برگزار مي‌شود، كره جنوبي و چين از ساعت 15و 30 و ايران هم از ساعت 18 برابر تيم قزاقستان به ميدان مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار