کد خبر: 866737
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
وزير كار اعلام كرد
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: برنامه‌هاي دولت دوم دكتر روحاني رفتن به سمت تعاوني‌ها در زمينه‌هايي است كه قدرت گسترش دارند، مثل تعاون روستاها و در اين راستا ايجاد هزار روستا-تعاون را مدنظر داريم كه منطبق با مزيت‌هاي تعاوني و جامعه روستايي است.
 
به گزارش «جوان»، خصوصي سازي‌هاي انجام شده طي سال‌هاي اخير اهداف از‌پيش‌تعيين‌شده را محقق نكرده است و در عين حال به ادعاي وزير اقتصاد بخش خصوصي قوي در ايران براي خريد بنگاه‌هاي دولتي وجود ندارد و اساساً بخش خصوصي به دليل ريسك‌هاي موجود در فضاي كسب و كار در بخش توليد حضور چنداني ندارد، بدين ترتيب به نظر مي‌رسد دوران گذار از اقتصاد دولتي بايد با ابزار تعاوني اتفاق بيفتد و سپس از تعاوني نيز به سمت بخش خصوصي واقعي، حال اگر ادعاي علي ربيعي در دولت دوازدهم محقق شود و دولت به ارزش تعاوني‌ها پي برده باشد، مي‌توان اميدوار بود در اقتصاد توفيقاتي حاصل شود.
 
روز گذشته علي ربيعي در حاشيه بازديد از هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان، با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار تعاوني در كشور، اظهار كرد: در سه سال گذشته كار كلينيكي روي تعاوني‌ها را شروع كرده‌ايم و آنهايي كه قابليت احيا داشتند، فعال كرديم و امروز 2‌ميليون فرصت شغلي را در بخش تعاون به وجود آورده‌ايم. ربيعي ادامه داد: از ديگر برنامه‌هاي ما كيفي‌سازي تعاوني‌ها و رفتن به سمتي است كه تعاون را از حالت متكي به يارانه به حالت خوداتكايي همراه با حمايت‌هاي جانبي تبديل كنيم. وي گسترش تشكل‌هاي تعاوني و بهبود زندگي مردم در لايه‌هاي پايين با انجام فعاليت‌هاي تعاوني در حوزه اجتماع‌محوري و اشتغال فراگير را از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اعلام كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار