کد خبر: 866735
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
در دولت دوازدهم مسکن مهر پایان می‌یابد؟
آنقدر از دولت و پيمانكار وعده امروز و فردا شنيده‌اند كه به قول خودشان اعصابشان ضعيف و پير شده‌اند، بله اين حال و روز متقاضيان مسكن مهري است كه هنوز به طور واقعي صاحب‌خانه نشده‌اند و مسكن مهر خود را تحويل نگرفته‌اند.
به گزارش «جوان»، مسكن مهر طرحي است كه يادآور دولت‌هاي نهم و دهم است و حالا دولتي بر سر كار است كه به رغم وعده‌هاي پي‌در‌پي براي اتمام اين طرح اما به دلايل خصومت ويژه با دولت‌هاي قبل چندان تمايلي براي بستن پرونده مسكن مهر ندارد، البته در اين ميان علاوه بر وزارت راه و شهرسازي، بانك مسكن، مديران شهرهاي جديد و پيمانكاران مسكن مهر هم خالي از تقصير نيستند.
 
اطاله مسكن مهر گويا دستاويزي شده تا برخي پيمانكاران از متقاضيان پول‌هاي جديدي را طلب كنند، اين در حالي است كه هر گونه پرداخت وجهي از سوي مسئولان غيرقانوني معرفي شده است.
 
در حالي كه چندي پيش مديرعامل شهرجديد پرند هر گونه پرداخت پول جديد به پيمانكاران را غيرمتعارف عنوان و از پيمانكاران مسكن مهر درخواست كرد واحدهاي مسكوني مردم را به آن تحويل دهند، با اين حال پيمانكاران هر روز بهانه جديدي مي‌آورند و مدعي مي‌شوند هنوز وزارت نيرو زيرساخت لازم را در اختيار آنها قرار نداده و همين موجب سردرگمي مردم شده است.
در همين رابطه مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرديس با بيان اينكه ظرف ۱۰ روز آينده 2‌هزار واحد مسكن مهر را در فاز ۸ افتتاح مي‌كنيم، گفت: اين ۱۴ ماه كه از مسئوليت من مي‌گذرد به اندازه ۱۴ سال گذشت چراكه برخي پيمانكاران كم‌كاري مي‌كنند و برخي براي مردم كيسه دوخته‌اند.
 
سعيد غفوري صبح ديروز در نشست خبري اظهار كرد: بحمدالله در فاز ۸ اتفاقات خوبي افتاده است. اگر كسي منصفانه از اين فاز بازديد كند، وضعيت آماده‌سازي مسكن مهر با ۱۴ ماه پيش قابل مقايسه نيست. من تشكر مي‌كنم از صبوري مردم و همچنين پيمانكاراني كه پروژه‌ها را به مرحله تحويل رسانده است، به زودي در ۱۰ روز آينده حدود 2 هزار واحد در فاز ۸ آماده افتتاح مي‌شود.
 
وي افزود: هر خيابان و معبري كه دستگاه‌هاي خدمات رسان آماده مي‌كنند، پيمانكاران به خوبي پيش مي‌روند. دو نويد را مي‌دهم؛ اول اينكه هر افتتاحي باعث مي‌شود كه در همسايگي آن شبكه‌هاي آب، برق و گاز هم برسد. اتفاق خوب ديگر كه در آينده نزديك مي‌رسد و ما تعهدات لازم را به بانك داده‌ايم، اين است كه تعهدي به بانك داده‌ايم كه پايان كار را خواهيم گرفت، فقط بانك مسكن لطف كند با ارائه سفته، ديگر ضامن نگيرد كه بتوانيم فروش اقساطي مسكن مهر را انجام دهيم. اين باعث مي‌شود سرعت تحويل واحد بالا برود.
مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرديس با اشاره به اينكه متأسفانه در فاز ۸ تعدادي از پيمانكاران كار نمي‌كنند، گفت: با اين حال از اين فاز رضايت نسبي داريم و ان‌شاءالله در آينده نزديك نتايج بهتري را در اين فاز خواهيم گرفت. حدود ۵۰ درصد اين فاز در سال جاري و مابقي در سال آينده افتتاح مي‌شود.
 
غفوري با طرح اين سؤال كه چرا برخي پيمانكاران خوب و برخي بد و كند عمل مي‌كنند، گفت: همه شرايط پيمانكاران شبيه هم است ولي برخي از پيمانكاران نه سازنده‌اند و نه پيمانكار. هيچ اسمي نمي‌شود روي آنها گذاشت. هيچ دليلي نداشت كه كارها به سال آينده موكول شود و بايد امسال تمام مي‌شد اما متأسفانه برخي پيمانكاران همكاري نكردند.
وي در خصوص شبكه‌هاي اصلي و آماده‌سازي گفت: تمام آماده‌سازي بر عهده شركت عمران است. خواهشم از دستگاه‌هاي مرتبط اين است همتي كه پايان سال گذشته بود از جمله اوراق خزانه اسلامي كه خوب استفاده كرديم و در بخش زيرساخت و روبنايي و آماده‌سازي كرديم، اين همكاري ادامه يابد. خواهشم اين است كه يارانه نقدي هم به خوبي پيش برود.
 
مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرديس همچنين با اشاره به فاز ۳ تصريح كرد: در فاز ۳ مسائل پيچيده‌اي در خصوص سازنده داريم كه مبالغ اضافي را از مردم درخواست مي‌كنند ولي ما با افزايش تسهيلات شارژ مالي خوبي به شركت سرمايه‌گذاري مسكن كرديم. آنجا حدود ۷۰۰ واحد باقي مانده ولي مسائل هر فازي در پرديس عجيب و غريب است. اين ۱۴ ماه به اندازه ۱۴ سال بر من گذشت. برخي متأسفانه براي مردم كيسه دوخته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار