امروز رسانهها در دنيا فكر، فرهنگ، رفتار و در حقيقت هويت فرهنگي انسانها را القا ميكنند و تعيينكننده هستند. رسانهها ميتوانند در بهبود وضعيت زندگي انسان مؤثر باشند؛ ميتوانند در گسترش صلح و امنيت جهاني مؤثر باشند؛ ميتوانند در ارتقاي اخلاق و معنويت در ميان انسانها مؤثر باشند و ميتوانند انسانها را خوشبختتر كنند؛ متقابلاً ميتوانند وسيله برافروختن جنگهاي خانمانسوز باشند؛ ميتوانند عادات، آداب و رفتارهاي مضر را در ميان مردم رايج كنند؛ ميتوانند ملتهايي را از هويت انساني خودشان و هويت مليشان تهي كنند و ميتوانند احساس تبعيض را در انسانها زنده كنند. رسانهها امروز نقششان خيلي زياد است. اگر در سطح بينالمللي مديريت و برنامهسازي رسانهاي بر اساس معيارهاي اخلاق، فضيلت، برابري و تكيه بر مفاهيم واقعي انساني باشد، ملتها سود خواهند برد. اگر رسانهها برنامهسازي و مديريتشان بر اساس منافع كمپانيهاي اقتصادي، ثروتمندان بينالمللي، قدرتمندان تماميتخواه و انحصارطلب باشد، يقيناً بشر زيان خواهد كرد.
بيانات رهبري در ديدار برنامهسازان رسانهاي 26/2/85