کد خبر: 866704
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
بارش‌باران‌هاي سيل‌آسا در پنج استان‌‌ شمالي كشور تاكنون 11‌كشته و شش مفقود و خسارت‌هاي مالي بسياري برجاي گذاشته است.
مرتضي سليمي، رئيس سازمان امداد و نجات كشور گفت: سيلاب در پنج استان گلستان، گيلان، خراسان رضوي، خراسان شمالي و سمنان گفت: تاكنون 11كشته برجاي گذاشته است. وي ادامه داد: 2‌هزار نفر در 21 شهر و روستاي اين 5 استان امدادرساني شده و 96 نفر اسكان اضطراري يافتند. وي افزود: 11‌نفر در استان‌هاي خراسان‌رضوي، خراسان‌شمالي و گلستان جان خود را از دست داده و دو نفر در روستاي شيرين‌آباد و شهرستان علي‌آباد مفقود شدند.
در جريان سيلاب استان گلستان تاكنون مرگ دو نفر تأييد شده و تلاش براي يافتن دو مفقود حادثه كه پدر و پسر هستند در جريان است. صادقعلي مقدم، مديركل مديريت بحران استانداري گلستان گفت: در زرين گل علي‌آباد نيروهاي ارتش و سپاه به امدادگران محلق شده و تلاش براي يافتن دو مفقود حادثه كه پدر و پسر هستند، در جريان است. اين پدر و پسر، همراه مادر خانواده روز جمعه سوار بر خودروي پرايد گرفتار سيلاب شدند كه پيكر مادر 35 ساله از آب خارج شد و تلاش براي يافتن دو نفر ديگر ادامه دارد. اين حادثه همچنين خساراتي به چندين دستگاه خودرو و تراكتور، مناطق شهري و روستايي، منازل مسكوني، زمين‌هاي كشاورزي و محصولات زراعي و زيرساخت‌هاي مناطق شهري و روستايي و جاده‌هاي گلستان به ويژه در شهرستان‌هاي كلاله، آزادشهر، مينودشت، راميان و علي‌آباد وارد كرده است.
 
8كشته و 4 مفقود در سيلاب خراسان‌رضوي
در جريان بارش باران شديد و جاري شدن سيلاب روز جمعه در استان خراسان رضوي، هشت نفر كشته شدند. تلاش امدادگران براي يافتن مفقودان حادثه در جريان است.
محمد مقدوري، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان‌رضوي گفت: در جريان بارش‌هاي رگباري عصر جمعه در شهرستان‌هاي درگز، قوچان، نيشابور و كلات در شمال استان خراسان‌رضوي و جاري شدن سيل تاكنون هشت‌نفر جان باخته‌اند. وي گفت: هيچ كدام از افراد بومي در جريان حادثه ناپديد نشده‌اند، اما احتمال دارد كه مسافران و گردشگران غافلگير و گرفتار سيلاب شده‌باشند كه تلاش‌هاي امدادگران در اين باره جريان دارد. او گفت: شامگاه جمعه 450 نفر از گرفتاران در سيلاب اسكان يافتند. مقدوري ميزان خسارت در بخش كشاورزي را بالا عنوان كرد و گفت: ميزان خسارت بعد از فروكش كردن سيلاب انجام مي‌شود. سيداصغر موسوي‌تبار، فرماندار كلات اما گفت كه چهار نفر در اين شهرستان ناپديد شده‌اند كه تلاش‌هاي امدادگران در اين باره جريان دارد.
 
یك كشته در خراسان شمالي
مصطفي صالح‌پور، معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان‌شمالي هم گفت: سيلاب جمعه به شش‌شهرستان اين استان خسارت زد كه در جريان آن يك‌نفر كشته شد و سه نفر مجروح شدند. وي گفت: بيشترين خسارت به شهرستان مرزي راز و جرگلان واقع در شمال غرب استان وارد شده است كه آسيب‌ديدگان در 11چادر جمعيت هلال احمر اسكان اضطراري يافتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
هوا شناسی وقوع سیل را در خراسان شمالی ورضوی اعلام کرده بود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار