کد خبر: 866697
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
رايزني معاون سيما با مجلس براي يك سريال
معاون سيما مي‌گويد در هفته‌هاي اخیر ديدار و جلسات فشرده‌اي با نمايندگان مجلس براي رفع مشكل سريال «سرزمين كهن» ساخته كمال تبريزي داشته است.
محمدصادقي
 
معاون سيما مي‌گويد در هفته‌هاي اخیر ديدار و جلسات فشرده‌اي با نمايندگان مجلس براي رفع مشكل سريال «سرزمين كهن» ساخته كمال تبريزي داشته است.
سرزمين كهن از معدود توليدات تلويزيوني است كه پخش آن به دليل اعتراضات قوميتي متوقف شد و حتي معترضان به سريال در برخي از شهر‌ها دست به اعتراضات خياباني زدند.
سرزمين كهن عنوان پروژه‌اي تلويزيوني است كه در سه فاز تعريف شده بود اما در زمان پخش اولين فاز آن به خاطر ديالوگي در يكي از قسمت‌هاي اوليه سريال، اعتراض‌هایی را در شهر‌هاي بختياري‌نشين در پي داشت؛ اعتراضاتي كه باعث شد عزت‌الله ضرغامي، رئيس وقت سازمان صداوسيما به منطقه بختياري سفر کند و با مردم آن منطقه ديدار رو به رو و چهره به چهره داشته باشد تا اعتراضات را كنترل و فروكش كند. حال بعد از چند سال از آن زمان، دوباره بحث سريال سرزمين كهن به ميان آمده است. مرتضي ميرباقري، معاون سيما درباره آخرين وضعيت اين سريال مي‌گويد: نظراتي نسبت به اين سريال وجود داشت و نقدهايي وارد شد كه براي رفع آنها دوستان بختياري ما، نمايندگاني تعيين كردند و با آنها جلساتي را برگزار كرديم.
 
وي مي‌افزايد: مي‌توان گفت ما طي دو تا سه هفته گذشته چندين جلسه ۱۰ ساعته با نمايندگاني از قوم بختياري برگزار و تمام نكات مورد نظر را دريافت و موارد را اعمال كرديم و اكنون اميدواريم در اين فرآيند بعد از اينكه همه مسائل مرتفع شد اين سريال فاخر را پخش كنيم. ميرباقري درباره زمان پخش سريال «سرزمين كهن» نيز مي‌گويد: حتي بخش‌هايي از سريال هم براي اين افراد نمايش داده شد و اميدوارم توافق نهايي به انجام برسد تا تكليف پخش اين سريال نيز مشخص شود.
 
«سرزمين كهن» از جمله پروژه‌هاي فاخر تلويزيوني تعريف شده و صداوسيما مجدانه به دنبال ساخت فازهاي دوم و سوم اين سريال است. با وجود اين هنوز گرهي كه بر پخش اين سريال خورده باز نشده است. از سخنان معاون سيما چنین برداشت مي‌شود که ايراداتي كه به سريال سرزمين كهن گرفته شده بايد وسيع‌تر از اعتراضات اوليه به يك ديالوگ چند كلمه‌اي در يك قسمت از سريال باشد. اين نخستين بار در نوع خودش است كه صداوسيما براي حل مشكل يك سريال به سراغ مجلس مي‌رود و از نمايندگان مجلس براي رفع آن كمك مي‌خواهد. مسلماً تلويزيون براي فصل پاييز به دنبال پخش مجموعه‌هاي تلويزيوني جديدي خواهد بود و روشن شدن تكليف «سرزمين كهن» مي‌تواند اين سريال را به بخت اول تلويزيون در شب‌هاي پاييز تبديل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار