کد خبر: 866689
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
یادداشت روزنامه اینترسپت آمریکا:

مرد دیوانه با تسلیحات هسته‌ای خود ترامپ است نه کیم‌جونگ‌اوننویسنده: مهدی حسن

ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با رودریگو روآ دوترته، رئیس جمهور فیلیپین به نکته‌ای اشاره کرد که: «ما نمی‌توانیم به این مرد دیوانه با تسلیحات هسته‌ای‌اش اجازه دهیم بدون نظارت ما هر کاری که خواست انجام دهد.»

مرد دیوانه‌ای که دونالد ترامپ به آن اشاره می‌کند، رئیس جمهور کره شمالی، کیم‌جونگ‌اون است. اما دیوانه‌ای که ما باید از آن آگاه باشیم خود دونالد ترامپ است. فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور آمریکا قدرتی مطلق، انحصاری و بدون محدودیتی برای آغاز هزاران جنگ هسته‌ای در عرض چند دقیقه دارد.

بیشتر متخصصان مسائل هسته‌ای، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و تعدادی از مقامات سابق وزارت خارجه و پنتاگون، چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات، موافق بودند که کیم‌جونگ‌اون غیر‌منطقی و جنایت‌کار نیست بلکه تلاش کردند که دولت وی را حفظ کنند و به این کشور حمله نکنند. وزیر دفاع رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیل کلینتون نیز به این موضوع اشاره کرد که کره شمالی دیوانه نیست.

تسلیحات هسته‌ای دفاعی هستند، نه تهاجمی. 

در فوریه 2017 گروهی از روانپزشکان و روانشناسان در نیویورک تایمز نوشتند که با توجه به بی‌ثباتی‌ای که در رفتار، اعمال و صحبت‌های ترامپ مشهود است، وی به خوبی نمی‌تواند در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا عمل کند. در آوریل سال جاری میلادی نیز، گروه دیگری از متخصصان سلامتی مغزی در کنفرانسی در دانشکده پزشکی دانشگاه یل اعلام کردند که ترامپ پارانوئید (نوعی اختلال شخصیتی) و رفتار فریبکارانه دارد. بنابراین این موضوع عجیب نیست که کره جنوبی بیش از همسایه خود درباره دونالد ترامپ نگران باشد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه هفته گذشته در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره کره شمالی گفته بود: «کره شمالی بهتر است آمریکا را تهدید نکند. آنها با آتش و خشم ما روبه‌رو خواهند شد. آتش و خشمی که جهان تا به حال ندیده است. این کشور بیش از حد تهدید‌ساز بوده است. باز خواهم گفت، اگر این ماجرا ادامه پیدا کند آنها با آتش و خشم ما روبه‌رو خواهند شد.»

این چه پاسخی از سوی رهبر یک کشور «جهان آزاد» است؟ در ماه می 2017 او گفته بود که باعث افتخارش خواهد بود که با کیم‌جونگ‌اون دیدار کند اما در ماه بعد اعلام کرد که به دلیل تهدید هسته‌ای که کره شمالی ایجاد کرده مجبور شده حتی برای تفریحات به گلف نرود.

آیا ترامپ تفاوت بین تشدید یا تضعیف بحران هسته‌ای را می‌داند؟ جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید: «من حرف‌های ترامپ را رد می‌کنم. درباره این حمله مطمئن نیستم.»

چقدر انسان می‌تواند نادان باشد تا از حمله هسته‌ای علیه کره شمالی حمایت کند؟ حمله‌ای که حتی جان مک‌کین نیز نمی‌تواند از آن پشتیبانی کند.

در دوره تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ یکی از اعضای کنگره و مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی فاش کردند که او درباره تسلیحات هسته‌ای سه بار سؤال پرسید. جو اسکاربوروگ، از اعضای کنگره اعلام کرده بود که ترامپ گفته: «اگر ما این تسلیحات را در اختیار داریم، چرا از آنها استفاده نمی‌کنیم.»

موضوع جالب توجه درباره به کار‌گیری سلاح‌های کشتار جمعی رفتار‌های بچگانه، خصمانه بی‌توجهی‌ها و دیوانگی‌های ترامپ است. رئیس‌جمهوری که بی‌فکر، دمدمی مزاج و بی‌ثبات است و تمام زندگی و حرفه‌اش را بدون همدلی و یکدلی گذرانده است. تدبیر او برای شکست داعش را به یاد دارید: «آنها را با بمب از بین ببرید و خانواده‌هایشان را بکشید.»

بنابراین شما فکر می‌کنید زمانی که او هشدار «آتش و خشم» را به کره شمالی اعلام می‌کند، به کشته شدن غیر‌نظامیان اهمیت می‌دهد؟

یکی از متخصصان هسته‌ای در انجمن کنترل تسلیحات درباره اقدام علیه کره شمالی در پیامی توئیتری نوشت: «این اقدام دیوانگی است.»

به یاد دارید 72 سال پیش، بمب اتمی از سوی آمریکا بر هیروشیمای ژاپن فرود آمد و 66 هزار نفر از آنها را کشت و دوباره سه روز بعد، دومین بمب اتمی را بر سر ژاپنی‌ها در ناگازاکی فرو ریخت و حدود 39 هزار نفر دیگر را به کام مرگ کشاند. اگر جنگ هسته‌ای با کره شمالی، آغاز شود، دیگر کشتار‌های هیروشیما و ناگازاکی ژاپن به چشم نخواهند آمد.

متخصصان می‌گویند جنگ بین آمریکا و کره شمالی می‌تواند بیش از ده‌ها میلیون نفر کشته داشته باشد. حتی مک‌مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز تصدیق کرده که چنین حمله‌ای از سوی آمریکا یک «فاجعه انسانی» خواهد بود.

اما آیا ترامپ به این مسائل اهمیت می‌دهد؟ تونی شوآرتز مقاله‌نویس دونالد ترامپ که بیش از 18 ماه برای وی کار کرده، ترامپ را یک «اجتماع‌ستیز» خوانده و گفته: «من معتقدم اگر ترامپ این جنگ را آغاز کند و پیروز میدان شود، این احتمال وجود دارد که تمدن و انسانیت از بین بروند.»

در آخر آنها نمی‌توانند اذعان کنند که دراین باره هشداری به آنها داده نشد.

ترجمه: علی اعتمادی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
نمی توان انکار کرد که بمب هایی که بر سر ژاپن فرود آمدند هرچند فاجعه بار بودند ولی منجر به تسلیم ژاپن گردیدند ، واگر این بمباران رخ نمی داد بدون شک ادامه جنگ باعث بروز تلفات انسانی بسیار بیشتری می شد ،شما نمی توانید با دیکتاتوری که سرشار از توهم وقدرت طلبی است با گفتگو بجایی برسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار