کد خبر: 866682
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس:
بی مقدار همچنین از رأی نیاوردن سه وزیر پیشنهادی آقای روحانی خبر داد ولی حاضر به معرفی مصداقی آن ها نشد.
شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار استادنیوز، از بررسی کابینه در مجلس خبر داد و بیان داشت: کابینه ایراداتی دارد ولی نسبتاً خوب چیده شده است. یکی از ایرادات اصلی آن عدم توجه به خواست مردم در برخی مواقع است.

وی تأکید کرد: از آقای روحانی انتظار داشتیم با توجه به رأی مردم تحولات بیشتری در کابینه انجام دهند. برای نمونه حداقل یک وزیر زن معرفی کنند. دقیق هم نمی دانیم چرا وزیر زن معرفی نکردند. در این زمینه نیز موضوعاتی مطرح می شود که غیر رسمی است و خود آقای روحانی در این زمینه اظهار نظر نکردند.

بی مقدار، همچنین فراجناحی عمل کردن در چیدمان کابینه را درست ندانست و عنوان کرد: در چیدمان کابینه فراجناحی به آن صورت مفهوم ندارد، چرا که وقتی دو فکر با یک دیگر رقابت می کند و یک فکر برنده می شود، چگونه می توانیم به فراجناحی بودن فکر کنیم.

وی ادامه داد: نخست باید مشخص شود منظور از فراجناحی بودن چیست. اگر هم در کابینه بخواهند فراجناحی عمل کنند باید از رقیب پشتوانه فکری بگیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان را حامیان روحانی در انتخابات معرفی کرد و گفت: به عقیده بنده باید به خواسته ۲۴ میلیون توجه شود، افرادی که در سفرهای استانی و… حامی رئیس جمهور بودند. البته به گونه ای نیست که به آن توجه نشده باشد.

وی افزود: ۱۶ میلیون دیگر نیز جزء ملت هستند که باید حقوقشان رعایت شود. به همین خاطر در کابینه افرادی از طیف های مختلف معرف شده اند.

بی مقدار، پاسخ دیدگاه افرادی که نسبت به بالا بودن سن کابینه انتقاد دارند را این گونه داد: عده ای وزیر با تجربه داریم که کنار گذاشتن آن به مصلحت دولت نیست، حتماً وزرا هم شاگردان با تجربه ای نداشته اند که برای وزارت معرفی کنند. از سوی دیگر سن کابینه بسیار مهم نیست، بلکه عملکردشان مهم است.

وی درباره سهم خواهی اصولگرایان از کابینه نیز گفت: تاکنون شنیده نشده به صورت مصداقی سهم خواهی کنند، ولی تلاش می کنند در دولت سهمی داشته باشند. چون اصولگریان معتدل نیز پشتیبان آقای روحانی بودند.

این نماینده مجلس سهم خواهی از هر طیف و گروهی را درست ندانست و بیان داشت: فراکسیون امید نیز در دیدار آقای روحانی بر روی مصادیق بحث نکردند، بلکه خواسته و شرایط مردم را مطرح کردند. دیگران نیز فکر نکنم سهم خواهی داشته باشند و مطرح شدن مطالبی در این زمینه تنها گمانه زنی است.

وی درباره شبهه ایجاد شده از ورود رهبری در انتخاب وزرا نیز عنوان کرد: در انتخاب سه وزیر مقام معظم رهبری مشورت می دهند ولی درباره دیگر وزرا اطلاع ندارم. ایشان هم اجباری نمی کنند که حتما فلان وزیر باشد بلکه در این زمینه مشورت می دهند.

بی مقدار همچنین از رأی نیاوردن سه وزیر پیشنهادی آقای روحانی خبر داد ولی حاضر به معرفی مصداقی آن ها نشد و خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس منهای گروه بندی ها، به برنامه وزرا به ویژه وزیر اقتصاد توجه کند.

وی همچنین وزیر اقتصاد را چهره ای شناخته شده دانست که مسؤلیت های مختلفی داشته است.

این نماینده مجلس دیدگاه مجلس درباره وزیر ارتباطات را این گونه تشریح کرد: وزیر ارتباطات یک نیروی جوان است و که در وزارت اطلاعات بوده است ولی کارکردن در این وزارت موضوع منفی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر