کد خبر: 866627
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
عضو هیأت رئیسه اتاق ایران خبر داد
عضو هیأت رئیسه اتاق ایران گفت: استان اردبیل با تلاش و همت استاندار اردبیل و مدیران اجرایی رتبه دوم کشوری را در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به دست آورد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در جسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار شد،‌ اظهار کرد: در جلسه‌ای که در تهران برگزار شد از استاندار اردبیل به عنوان رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل در پیگیری مصوبات و به نتیجه رسیدن آنها در کمک به بخش خصوصی به عنوان استاندار موفق تقدیر و تجلیل شد و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل نیز توانست جایگاه دومی را به دست آورد.

وی گفت: ما از حیث پیگیری مصوبات و همچنین تعداد جلسات برگزار شده و موضوعات مطرح شده توانستیم این جایگاه کشوری را به دست آوریم که جا دارد از همت و تلاش مسؤولان اجرایی، دولتی و بخش خصوصی در این زمینه قدردانی کنیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران به ضرورت توسعه صاردات غیرنفتی و ارتقای تراز تجاری کشورمان و همچنین استان اردبیل به عنوان یک اقدام جدی و اساسی اشاره کرد و گفت: باید با رفع مشکلات از سر راه صادرکنندگان به توسعه صادرات غیرنفتی بیشتر توجه کرده و در این حوزه اهتمامی جدی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل در ادامه به نوسازی صنایع تبدیلی در بخش محصولات کشاورزی و فرآوری آن اشاره کرد و گفت: باید امکانات و تکنولوژی ما در این زمینه مدرن شود چرا که ما با تولید محصولات به شکل پاستوریزه نمی‌توانیم بازارهای داخلی و خارجی را به تصاحب خود درآوریم در حالی که باید سیستم سیتریک به عنوان تولید محصول با ماندگاری بالا را در بین واحدهای تولیدی ترویج کنیم.

پیرموذن بیان کرد: فعالان حوزه صنایع غذایی به راحتی می‌توانند با اخذ تسهیلات بانکی سیستم پاستوریزه خود را به سیستم سیتریک تبدیل کنند تا محصول تولید شده با مانگداری بیشتر امکان عرضه و صادرات پیدا کند.

وی ضرورت واگذاری نمایشگاه‌های استانی را به اتاق بازرگانی یادآور شد و گفت: امیدواریم با همت و همکاری استاندار اردبیل نمایشگاه‌ اردبیل به اتاق بازرگانی واگذار شود تا ما بتوانیم از این ظرفیت برای عرضه بهتر محصولات و معرفی آنها استفاده کنیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران تصریح کرد: در سطح جهان نمایشگاه محل فروش محصول و کسب درآمد نیست بلکه نمایشگاه محل عرضه محصولات و توانمندی‌های منطقه‌ای و استانی است که ما آمادگی داریم به عنوان بخش خصوصی مدیریت نمایشگاه‌ها را بر عهده گرفته و در یک مکان جدید نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات در سطح استان اقدام کنیم.

پیرموذن به وضعیت تولید سیب‌زمینی و فرآوی آن نیز اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده تولید سیب‌زمینی در استان ما نسبت به تولید محصول در کشورهای دیگر بسیار بالا است و به رغم مساعد بودن شرایط خاک و کیفییت تولید سیب‌زمینی استان اردبیل به نسبت سایر استان‌ها یک کیفیت پایین‌تری است که امیدواریم با را هکارهای جهاد کشاورزی در توسعه کشت مکانیزه این محصول و جلوگیری از آفات آن اقدام جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید امکان فرآوری این محصول وجود داشته  و ما به راحتی می‌توانیم تولید سیب‌زمینی استان را به محصولات با ارزش تبدیل کنیم گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها و همچنین استان‌های پیش‌رو در این حوزه هم کیفیت تولید را بالا برده و با کاهش قیمت تمام شده بتوانیم رقابت خوبی را در این حوزه انجام دهیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران به وضعیت شهرک‌های صنعتی و گلایه‌های مطرح شده از سوی صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: ما در شهرک صنعتی اردبیل آب شرب بهداشتی نداریم و شاهد قطعی مکرر برق هستیم به طوری که برق واحدهای تولیدی و صنعتی را بدون اخطارهای اولیه و ثانویه قطع می‌کنند که این ضرر و زیان بسیاری را متوجه واحدهای تولیدی ما کرده است.

پیرموذن عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت توزیع برق هیج مجوزی برای قطع برق واحدهای تولیدی ندارد مگر اینکه این کار با هماهنگی مسؤولان استانی و اطلاع به ستاد تسهیل انجام شود که در این زمینه امیدواریم برخی ایرادات و اشکالات موجود برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر