کد خبر: 866601
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
استاد آواز مکتب اصفهان :
مجموعه آلبوم صوتی و کتاب "شنونده پارسی" با حضور استاد علی‌اصغر شاهزیدی در هنرسرای خورشید رونمایی شد.

به گزارش  جوان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این اثر "لذت آشنایی با دستگاه‌ها و موسیقی ایرانی برای شنونده" نام دارد و گامی است در راستای آموزش همه کسانی که موسیقی ایرانی را دوست دارند.

علی‌اصغر شاهزیدی استاد آواز مکتب اصفهان این حرکت را ارزشمند دانست و بیان داشت: در موسیقی قبل از هر چیز باید از مردم تشکر کرد که موسیقی را حمایت می‌کنند، آنان صاحبان اصلی موسیقی هستند.

وی به تلاش‌های بسیار برای مجموعه "شنونده پارسی" اشاره کرد و گفت: عده زیادی دست در دست هم دادند تا این اثر آماده شود، اما نباید فراموش کرد که خستگی تأثیر زیادی بر کیفیت اجرای زنده دارد، استاد تاج تأکید می‌کرد از یک روز قبل از کنسرت خواننده نباید حتی حرف بزند چه برسد به آنکه استرس داشته باشد.

محمدرضا مصدقی نیزاز چهره‌هایی است که برای به ثمر رسیدن شنونده پارسی تلاش کرده است. وی در مورد مزیت‌های این مجموعه اذعان داشت: اولین مزیت این اثر یکدست بودن آن بوده و دلیل آن استفاده همه هنرمندان از مکتب درس استاد شاهزیدی است. در مکتب آوازی اصفهان دقت زیادی بر شعر و ادای صحیح کلمات و عروض‌ها وجود دارد که سبب شیوایی کلام اثر شنونده پارسی می‌شود.

جلیل سجادی، مدیر پروژه مجموعه شنونده پارسی با بیان این موضوع که مردم ایران به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستند، افزود: افراد زیادی خواهان دانستن اصول موسیقی کشور خود هستند، حتی افرادی که تنها شنونده آثار موسیقی هستند دوست دارند تا با دستگاه‌ها آشنا شوند اما این امر در حال حاضر باوجود منابع بسیار عالی میسر نیست زیرا این منابع برای نوازندگان حرفه‌ای نگارش شده‌اند.

وی در مورد دید غالب بر کتاب و آلبوم صوتی شنونده پارسی اظهار داشت: در این اثر سعی شده تا مفاهیم موسیقی برای شنوندگان موسیقی با زبانی ساده بیان شود و به همین جهت اسم این مجموعه "لذت آشنایی با دستگاه‌ها و موسیقی ایرانی برای شنونده" بوده و همه می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر