کد خبر: 866600
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان :
سالانه حدود چهارميليارد و 500 ميليون ريال هزينه آبرساني سيار به روستاهاي استان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان ، مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان با اشاره به آبرساني روزانه هزار متر مکعب آب به  بيش از 330 روستا  اظهار داشت : 200روستا به ويژه روستاهاي شرق استان در معرض تنش آبي قرار دارند.

محمدحسين قرائتي گفت : بر اثر خشکسالي هاي پي در پي بيش از 391 ليتر آب بر ثانيه از منابع تامين آب و قنات ها و چشمه ها از بين رفته که با نصب به شبکه پايدار آب 189ليتر بر ثانيه وارد چرخه مصرف شده است.

وي افزود : آب تامين شده براي روستاييان سالم و بهداشتي است و تحت نظارت کامل کارشناسان آزمايشگاه آب تامين مي شود.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان افزود: 600 تانکر ثابت در روستاهاي تنش زاي آبي مستقر است و روزانه 85تانکر سيار کار آبرساني به روستاها را انجام مي دهند.

از هزار و 339 روستاي استان اصفهان 951 روستا تحت پوشش خدمات آبرساني قرار دارند.

قرائتي تصریح کرد: از مسائلی که در زمینه تامین آب روستاها با آن روبه رو هستیم، بحث نوبت بندی آب در روستاهاست که الان آب رسانی به  400 روستا دربه این وسیله انجام می شود و در روستاهایی که با جمعیت بالا روبرو هستند از جمله و این نوبت بندی بیشتر به چشم می خورد و سعی شده به این وسیله کمبود آب مدیریت شود.

این مسئول ادامه داد: از یک هزار و 339 روستا در استان ، 951 روستا تحت پوشش هستند که بخش قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز آنها توسط تانکر تامین می شود و با توجه به این کمبودی که در تامین آب شرب روستاها با آن روبرو هستیم، در حال حاضر آب رسانی به ۳۳۰ روستا به وسیله تانکر انجام می شود.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان اعلام داشت : معاون وزیر نیرو اعلام نموده است علاوه بر بودجه عمومی دولت ، همچنین یک هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها هزینه خواهد شد.

وی گفت :میدانی خبر داده است در مدت فعالیت دولت یازدهم  حدود 5 هزار و 500 روستا با جمعیت 4 میلیون نفر آبرسانی شده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار