کد خبر: 866584
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از رشد 900درصدی استقبال مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: استان سمنان از این نظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره از سه هزار و 500 نفر در جشنواره ششم امسال به بیش از 30 هزار نفر افزایش یافته است که نشان از رشد چشمگیر اقبال مردم به این جشنواره معنوی است.
وی ادامه داد: استقبال عمومی از این جشنواره نشان دهنده این است که یگانه راه بازگشت به معارف و سبک زندگی رضوی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به وجود تنوع و تعدد در محصولات فرهنگی و هنری و همچنین تنوع قالب‌های هنری گفت: با وجود اینکه اقبال مردم به هنرهایی مثل شعر، داستان، موسیقی و...همچنان زیاد است اما اقبال مردم از کتابخوانی رضوی و اثرگذاری فرهنگ مکتوب نشان داد که کتاب همچنان بهترین ابزار برای انتقال و توسعه فرهنگ رضوی است چرا که کتاب دارای تبار و ریشه‌های عمیق در فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
وی  با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در بین دو استان قم و خراسان رضوی از این موقعیت جغرافیایی به عنوان یک فرصت ویژه نام برد و اضافه کرد:نعمت همجواری با این دو حرم شریف فرصتی برای احیاء گفتمان رضوی و احیای و تعمیق‌بخشی به اخلاق در جامعه است.
غلامحسین‌نیا سماکوش با بیان اینکه متولیان فرهنگ باید سیره و فرهنگ رضوی را توسعه دهند گفت: احیای فرهنگ و سیره رضوی به معنای دست یازیدن و رسیدن به مدینه فاضله است.
وی به تمجید از همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد: بیش از 30 دستگاه و نهاد در استان در برگزاری این جشنواره بزرگ با ما همکاری داشتند و اگر این همدلی نبود این توفیق نیز به دست نمی‌آمد.
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه بزودی 450 نفر از برگزیدگان بخش استانی این جشنواره در نشستی تجلیل می شوند گفت: همچنین تجلیل از 64 نابینای شرکت کننده در جشنواره با همکاری بهزیستی، تقدیر از 100نفر از شرکت کنندگان از مناطق محروم و کمتر برخوردار با همکاری کمیته امداد، تجلیل از کتابداران و..از دیگر برنامه‌های این اداره کل و دبیرخانه جشنواره است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر