کد خبر: 866581
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
فرماندار سمنان:
فرماندار گرمسار گفت: با ارایه تسهیلات رونق تولید و رفع مشکل بازار فروش، 205 واحد صنعتی این شهرستان در چهار سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است.
داریوش طاهری افزود : در سال 95 بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی گرمسار پرداخت شد که این امر در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان در یک سال اخیر تاثیر شایانی داشته است.
وی خاطرنشان کرد : نرخ بیکاری در این شهرستان براساس آمار از 12.5 درصد در سال 92 اکنون با درایت و تلاش های دولت یازدهم به کمتر از 9 درصد رسیده است.
وی ادامه داد : بیش از یکهزار واحد صنعتی موجود در شهرستان گرمسار با درایت دولت یازدهم بخش قابل توجهی از مشکلات بیمه ای، مالیاتی و نقدیندگی آن ها برطرف شده است.
طاهری کمبود آب را یکی از چالش های اساسی واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان ذکر و تاکید کرد : باید با اتحاذ تدابیری راهبردی برای رفع این چالش اساسی اقدام کرد.
فرماندار گرمسار اضافه کرد : حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی نباید به صورت مقطعی باشد و در دولت دوازدهم هم برای رفع چالش حداکثری واحدهای تولیدی استان قدم های مثبتی گرفته می شود.
طاهری اضافه کرد : زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در شهرستان گرمسار فراهم است و با تکمیل طرح عمرانی منطقه ویژه اقتصادی در میان مدت شاهد اشتغال آفرینی قابل توجهی در این نقطه از استان باشیم.
وی تصریح کرد : تکمیل خط انتقال آب از سد نمرود به گرمسار نیازمند تامین اعتبار است و امیدواریم با درایت وزارت نیرو در دولت دوازدهم اجرای این طرح مهم ملی عملیاتی شود.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود
 در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر