کد خبر: 866560
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
يك نماينده مجلس:
فشار گروه‌هاي سياسي در حوزه دانشگاه‌ها زياد است و هر گروهي سعي دارد دانشگاه‌ را در دست خود بگيرد.
سيدمحمدجواد ابطحي، نماينده مردم خميني‌شهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به معرفي وزراي پيشنهادي كابينه دوازدهم گفت: بنده دولت دوازدهم را يك سال پيرتر از دوران قبل مي‌بينم. وي ادامه داد: اگر همان يك وزير جوان ارتباطات نبود مي‌توان گفت كه كابينه دوازدهم حتي خيلي پيرتر از قبل هم انتخاب شده است و اين اقدام خلاف وعده رئيس‌جمهور در زمان انتخابات است.
 
 نماينده مردم خميني‌شهر با تأكيد بر اينكه مشكلات امروز جامعه وزيراني توانا از لحاظ جسمي مي‌خواهد، بيان داشت: وزرا بايد كفش آهني پوشيده و 18 ساعت در روز بدوند، به طور مثال آقاي كرباسيان وزير اقتصاد به لحاظ سني توانايي پيگيري مسائل حوزه اقتصادي را ندارد. ابطحي تأكيد كرد: البته كرباسيان از لحاظ فكري مي‌تواند كارآيي داشته باشد و در حوزه‌هايي مانند شوراي پول و اعتبار، نمايندگي مجلس، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و... حضور داشته باشد اما حوزه اجرا افرادي پرنشاط مي‌خواهد.
 
عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا با وجود جوان بودن طيب‌نيا مشكلات اقتصادي كشور در دولت يازدهم حل نشد، گفت: مشكل ديگر براي حل مسائل اقتصادي داشتن يك تيم اقتصادي قوي و هماهنگ است. وي ادامه داد: طيب‌نيا تمام تلاش خود را انجام داد اما وي يك تيم اقتصادي مناسب و هماهنگ نداشت و هر كدام‌ ساز خود را مي‌زدند. نماينده مردم خميني‌شهر تصريح كرد: ما نمايندگان با امضاي نامه‌اي از زحمات طيب‌نيا قدرداني كرديم زيرا وي فردي دلسوز و متخصص و متواضع در حوزه اقتصادي بود كه دولت با وي همكاري لازم را نكرد. ابطحي همچنين با اشاره به عدم معرفي وزير علوم از سوي رئيس‌جمهور نيز بيان داشت: اشخاصي كه توانمند بوده و مقبوليتي ميان دانشگاهيان دارند به دليل مشكلاتي كه طي چهار سال گذشته به طور مضاعف در دانشگاه‌ها ايجاد شده آبروي خود را با پذيرش وزارت علوم خرج نمي‌كنند.
 
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: ديد رئيس‌جمهور به دانشگاه نبايد سياسي باشد، فشار گروه‌هاي سياسي در حوزه دانشگاه‌ها زياد است زيرا دانشجو با اثرگذاري در افكار عمومي پيشقراول حركت‌هاي اجتماعي است بنابراين هر گروهي سعي دارد دانشگاه‌ را در دست خود بگيرد. بر اين اساس روحاني تاكنون براي معرفي وزير علوم به نتيجه‌اي نرسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار