کد خبر: 866526
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
دبير كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه پيش از اعلام انحلال مؤسسات ورشكسته مثل كاسپين، سپرده‌گذاران عمده اين مؤسسات اقدام به خالي كردن حساب‌هاي كلان كرده‌اند، گفت: بانك مركزي بايد اسامي سپرده‌گذاران رانت‌جو ‌را منتشر كند.
سيدحسن حسيني شاهرودي در گفت‌وگو با تسنيم با انتقاد از رانت اطلاعاتي سپرده‌گذاران كلان مؤسسات مالي و اعتباري ورشكسته گفت: بر اساس گزارش ارائه شده به كميسيون اقتصادي مجلس، پيش از اعلام عمومي انحلال برخي از مؤسسات مالي و اعتباري مثل كاسپين، تعدادي از سپرده‌گذاران كلان اين مؤسسات، اقدام به مراجعه به مؤسسات و خارج كردن سپرده‌‌هاي خود كرده‌اند.
 
 به گفته اين عضو كميسيون اقتصادي، در جريان ارسال پرونده تخلفاتي بانك مركزي به قوه قضائيه بايد امكان استفاده از رانت اطلاعاتي در گزارش نهايي دستگاه قضايي لحاظ شود.
دبير كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه اطلاع يافتن از روند انحلال يك مؤسسه و عدم كفايت دارايي‌هاي آن براي پرداخت مطالبات طلبكاران، يك رانت اطلاعاتي مهم است، گفت: اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس بر اين باورند بانك مركزي بايد گزارش كاملي از اسامي سپرده‌گذاران كلان كه در بازه زماني مورد نظر اقدام به تسويه سپرده‌هاي خودكرده‌اند، ارائه كند.
 
حسيني با بيان اينكه تنها مشكل مؤسسات مالي و اعتباري موضوع رانت اطلاعاتي سپرده‌گذاران كلان نبوده و در اعطاي وام‌هاي كلان نيز مشكلاتي وجود داشته گفت: از ابتداي شروع روند تسويه بدهي‌ها در اين مؤسسات، يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي بستانكاران و به تبع آن نهادهاي نظارتي، عدم شفافيت در اعلام ميزان ديون و تعهدات و ابهام در ميزان وثايق و تضامين مأخوذه بوده است.
وي افزود: برخلاف درخواست‌هاي ارائه شده تا به امروز گزارشي از تسهيلات گيرندگان از يك مؤسسه مالي و اعتباري مشهور و تعاون‌هاي منحله مرتبط با آن به لحاظ ميزان وثايق و ساز و كار تسويه آنها به كميسيون اقتصادي ارائه نشده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار