کد خبر: 866523
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:
سخنگوي كميسيـون اقتصـادي مجلس گفت: نقـدينگــي صندوق‌هاي پولي و مالي ۱۳۰ هـزار ميليـارد تومان است.
به گزارش تسنيم، رحيم زارع نماينده مردم آباده، بوانات و خرم‌بيد در مجلس شوراي اسلامي نوع تعامل بانك‌ها با توليدكنندگان را مهم‌ترين مشكلات در عرصه توليد كشور خواند و گفت: با توجه به وضع بازار متشكل پولي، صندوق‌هاي مجاز متقلب و صندوق‌هاي غيرمجاز آسيب‌شناسي و مشخص شده بيش از 130 هزار ميليارد تومان نقدينگي در اين صندوق‌ها وجود دارد و رويكرد مجلس اين است كه مشكل سپرده‌گذاران مؤسسات پولي و مالي حل شود. بهروز نعمتي، عضو هيئت رئيسه مجلس هم در اين‌باره گفت: بايد بي‌رودربايستي سراغ خصوصي‌سازي واقعي و بخش خصوصي واقعي برويم تا قانون مظلوم اصل 44 بالاخره محقق شود.
 
وي به 20 ابرچالش كشور كه ابتداي امسال از جانب علي لاريجاني رئيس مجلس احصا شده است اشاره كرد و گفت: 12 مورد از اين تعداد معضلات اقتصادي، پولي و بانكي است كه نبايد براي رفع آنها از كمك نمايندگان پيشين مجلس چون آقايان نادران، توكلي و مصباحي‌مقدم غافل شويم. مصباحي‌مقدم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از مقاله در دست چاپش خبر داد كه در آن به 10 چالش جدي بانكداري جمهوري اسلامي ايران پرداخته است.
 به گفته وي در اين مقاله علمي به سرفصل‌هايي چون سود بانكي، بدهي‌هاي معوق بانكي، نرخ كفايت سرمايه بانك‌ها، صوري عمل كردن بانك‌ها در عقود مشاركتي و تعدد شعب بانك‌ها پرداخته شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار