کد خبر: 866515
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ضرغامي در مشهد مقدس:
رئيس اسبق سازمان صدا و سيما با بيان اينكه بسياري از اتفاقاتي كه در پيام‌رسان‌ها انجام مي‌شود، سرويس محور است، گفت: پيام‌رسان‌ها اكنون از قالب رسانه خارج شده و كاملاً سبك زندگي ارائه داده و نحوه رفتار و تعاملات مردم را شكل مي‌دهند.
فرزين ماندگار
 
عزت‌الله ضرغامي روز گذشته در اختتاميه چهارمين همايش ملي فصل وصل عنوان كرد: فعاليت‌هاي اين‌چنيني مي‌تواند نتيجه كار ما را بهبود ببخشد. مصوبه آخر شوراي عالي فضاي مجازي بحث مفصلي درباره پيام‌رسان‌هاي فضاي مجازي بود و پس از پنج جلسه چالشي و جدي سندي آماده شد كه تمامي مصوبات مورد تأييد مقام معظم رهبري است و به نظر من با وجود برخي كاستي‌ها كار خوبي است و مي‌تواند زمينه‌اي براي كارهاي بعدي باشد. رئيس اسبق سازمان صدا و سيما تصريح كرد: عنوان اين مصوبه «سياست‌ها و اقدامات ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي» است كه اهداف اصلي آن فراگيري پيام‌رسان‌هاي اجتماعي داخلي و ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي خارجي است.
 
ضرغامي با اشاره به تعهدات دولت در مصوبات گفت: اعطاي تسهيلات مؤثر كم‌بهره براي توسعه‌دهندگان داخلي، امكان اتصال متقابل با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباط، به‌حداقل رساندن هزينه‌هاي مرتبط با پهنه باند و غيره از جمله تعهدات اين مصوبه است. مجموعه مصوبات تصويب شده و آيين‌نامه‌هاي تدوين شده حركت خوبي است كه با همكاري نهادهاي متعدد مربوطه انجام شده و در اين راستا بسياري از كانال‌هاي مبتذل تلگرامي مسدود شد. رئيس اسبق سازمان صدا‌و‌سيما خاطرنشان كرد: شما فعالان فضاي مجازي بايد پيشگام در تكثير پيام‌رسان‌هاي اجتماعي داخلي باشيد و اميد است كه بتوانيم در مجموعه‌هاي شما قوي‌تر و با سيستم‌هاي بهتر عمل كنيم.
 
وي با تأكيد بر اينكه بايد به‌سمت پيام‌رسان‌هاي داخلي با كارايي خوب برويم، افزود: نبايد بگذاريم يك پيام‌رسان خارجي تمام عرصه صوت، متن و ‌غيره را در اختيار بگيرد و از جاي ديگر مديريت شود، پس بايد با چشم باز ببينيم و حركت كنيم‌ و دست پيام‌رسان‌هاي داخلي باز باشد تا بتوانند با همتاي خارجي رقابت كند. رئيس اسبق سازمان صدا و سيما با اشاره به تجربه‌هاي خود در اين زمينه افزود: شبكه‌هاي مستقل براي فيلم، مستند، خبر و غيره مي‌تواند مخاطب خاص خود را جذب كند و شما مي‌توانيد در آن قالب طراحي كنيد كه ما در اين كار عقب هستيم. من در فضاي مجازي، كانالي طنز دارم كه برخي مي‌گفتند درست نيست رئيس صدا و سيما كانال طنز داشته باشد اما من آنها را به گفته شهيد مطهري مبني بر اينكه ببينيد جامعه چه چيز نياز دارد، ارجاع مي‌دادم چون طنز نفوذ بسياري دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار