کد خبر: 866503
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
واكنش‌ها به شهادت محسن حججي، شهيدي كه دشمن را در عمق نگاهش به اسارت در‌ ‌آورد...
كبري آسوپار

محسن حججي را انگار كه قرن‌هاست مي‌شناسيم، با آنكه به ظاهر تا همين چند روز  پيش نمي‌شناختيم. ما اينجا زندگي‌مان را مي‌كرديم و او آنجا جنگش را، ناگاه خبر اسارتش آمد و اينجا ايران لرزيد. ديديم كه نگاه او را گويي مي‌شناسيم، همان نگاهي كه تا عمق صلابت رزمنده ايراني را مي‌توان با آن ديد. خبر اسارتش كه آمد، ما اينجا لرزيديم، از تصور توحشي كه جسم و روح او يحتمل تجربه مي‌كرد اما خوب كه به چشم‌هايش نگاه كرديم، با آن نگاه عميق پرصلابت، انگار كه او دشمن را اسير كرده است و همه ما هم به همان استواري قامتش و به اقتدار نگاهش در همان تك عكس زمان اسارتش تكيه زديم؛ نگاهش قدر هزار مرد جنگي با دشمن مي‌جنگيد و لابد همين جنگ مردانه و مغرورانه بود كه دشمنش را تسليم كرد تا او را پرپر كند و از گلبرگ‌هاي تنش عكس بگيرد و منتشر كند تا بگويد او اسير بود و ما پيروز. غافل از آنكه او آمده بود تا سر بدهد. اوج اقدام تكفيري‌ها سر بريدن است و اين «سر دادن در راه معشوق» نهايت آرزوي رزمندگان اسلام. آخرين پيامك محسن حججي به دوستش نشان مي‌دهد در معركه جنگ او و تكفيري‌ها چه كسي پيروز ميدان بوده است. محسن به دوستش مي‌گويد: «دعام كن رفيق، مانده بي‌سر شدنم در ره زينب جانش...» براي شيعه‌ اباعبدالله چه افتخاري بالاتر از شهيد شدن همچون او، در راه اسلام؟
  
به حلقوم بريده‌اش قسم تا نابودي آخرين نفرشان از پاي نخواهيم نشست
سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي شهادت مظلومانه اما مقتدر محسن حججي پيام تسليتي صادر كرده است. قاسم سليماني در پيام خود آورده است: «پس از شكست‌هاي پي‌درپي گروه‌هاي تكفيري ــ وهابي وابسته به استكبار جهاني در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌هاي مختلف، گروه تروريستي داعش مرتكب جنايتي فجيع و غيرانساني شد كه در هيچ قاعده و قانون اسلامي و حتي انساني نمي‌گنجد.» او در ادامه به مردم اطمينان مي‌دهد كه انتقام خون محسن حججي گرفته مي‌شود: «مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصاً خانواده شهيد محسن حججي مطمئن باشند كه فرزندان دلير شما انتقام اين اقدام ددمنشانه را با تصميمي قاطعانه كه همانا ريشه‌كن كردن شجره خبيثه وهابيت و تروريسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت... به حلقوم بريده اين شهيد عزيز راه اباعبدالله(ع) سوگند ياد مي‌كنيم كه از تعقيب اين شجره ملعونه و نابودي اين غده خطرناك برآمده در پيكر جهان اسلام تا آخرين نفرشان از پاي نخواهيم نشست... ما از ابتدا مصمم و به‌دور از ترديد در اين راه گام برداشتيم اما ارتكاب اين جنايت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدي‌تر نمود تا جاي جاي اراضي اسلامي را از وجود بي‌وجود پليدشان تطهير نماييم.» قاسم سليماني كه چهره مشعور نبرد با تكفيري‌هاست، تأكيد مي‌كند كه «اين نوع جنايت‌ها كه تاكنون هزاران مورد آن به همين شكل در عراق و سوريه بر ضد امت مسلمان اعم از شيعه و سني به وقوع پيوسته تنها نتيجه‌اي كه در بر خواهد داشت اتحاد و آگاهي بيشتر عالم اسلامي نسبت به هويت و خباثت اين خوارج زمان است و ما را در پاك كردن سرزمين اسلامي از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد نمود.» قاسم سليماني در پايان با تبريك شهادت محسن حججي به خانواده او، آرزوي چنين حسن عاقبتي را براي خود دارد: «... تبريك عرض مي‌كنم زيرا نام خانواده شهيدپرورتان با خاندان سيد و سرور شهيدان همنام و قرين گرديد و شهيد شما و ما سند افتخار ايران اسلامي و سپاه ولايت است. ايران اسلامي در راه آزادي و شريعت و براي نجات دين مبين اسلام چنين قربانيان ارزشمندي را تقديم مي‌كند و از خداي سبحان عاجزانه طلب مي‌كنيم كه حسن عاقبت با مرگي همچون شهيد محسن حججي عزيز براي ما مقرر فرمايد.»
  
انتقام خون شهيد حججي را خواهيم گرفت
به گزارش تسنيم، سردار سرتيپ محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به‌مناسبت شهادت شهيد محسن حججي عضو لشكر 8 نجف اشرف در سوريه پيام تسليتي صادر كرد. متن اين پيام به‌شرح زير است: «پاسدار شهيد محسن حججي از پاسداران فداكار نيروي زميني سپاه، شهيدي كه گلوي او را همچون سرور و سالار شهيدان بريدند تا چهره مصمم و مقاومش را از ديدگان مردم جهان بپوشانند، به همرزمان شهيدش پيوست.» در ادامه اين پيام آمده است: «محسن جان، به تو اطمينان مي‌دهم همرزمانت در لشكر 8 نجف و نيروي زميني سپاه همان‌طور كه در تمام صحنه‌ها براي ايجاد امنيت مردم عزيزمان و براي دفاع از حريم حرم آل عبا سر از تن نشناخته و شبانه‌روز در اين راه فداكاري و دفاع مي‌كنند، براي انتقام از خون سرخ تو نيز چشم نبسته و آنها را به‌سزاي اعمال ننگين خود خواهند رساند.»
  
واكنش رئيس مجلس به شهادت عاشورايي محسن حججي
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در پستي در صفحه رسمي اينستاگرام خود شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججي به‌دست نيروهاي تكفيري داعش را تسليت گفت. در اين پيام آمده است: شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم محسن حججي به‌دست نيروهاي تكفيري داعش بار ديگر خوي وحشي‌گري اين ددمنشان را به تصوير كشيد.
  
مرد و نامرد در يك قاب
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور هم در توئيتر خود نوشت: شهادت مظلومانه شهيد سرافراز مدافع حرم محسن حججي تسليت باد. به اميد نابودي تروريست‌هاي داعشي. محمدباقر قاليباف نيز در پي شهادت محسن حججي در صفحه اينستاگرام خود چنين نوشت: در غوغاي امور روزمره، درست در زماني كه خيلي از ما درگير كم و زيادِ مال و شهرت و قدرت هستيم، پنجره‌اي از آسمان باز مي‌شود و بنده‌اي خاص از بندگان خدا، لباس شهادت مي‌پوشد و «سر از تن جدا» به ديدار معبود مي‌شتابد. در آخرين تصاوير زميني از شهيد حججي، «مرد» و‌«نامرد» را در يك قاب مي‌بينيم. در نگاه مردانه شهيدمان، ايمان به وعده الهي را مي‌شود ديد كه خوف و حزن را از دلش برده است.  شهيد محسن حججي، جهادگر فرهنگي، عضو فعالِ اردوهاي جهادي، حجتي است بر ما كه قدردان غيرت و مردانگي مدافعان حرم و‌ حريم‌مان باشيم. مرداني كه «سر» مي‌دهند، اما نستوه و استوار مي‌ايستند تا آرمان‌هايمان، ميهن‌مان و خانواده‌هايمان در امان باشند. شهادتت مبارك محسن‌جان
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در صفحه شخصي خود در اينستاگرام ضمن انتشار تصاويري از شهيد مدافع حرم محسن حججي نوشت:
 
به شهيد محسن حججي... با سر بريدن انسان‌هاي آزاده و بزرگ، انديشه، پيام، نام و اعتبار آنان از بين نمي‌رود بلكه تأثير آنان بر جامعه بشري بيشتر و قله جلال و جاودانگي شان رفيع تر مي‌شود. محسن حججي، از «سر» گذشت اما سرگذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حك شد. انتقام او را به زودي خواهيم گرفت.  عبدالرضا رحماني‌فضلي در پستي در صفحه رسمي اينستاگرام خود، شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججي به دست نيروهاي تكفيري داعش را تسليت گفت: «آسماني شدن يكي ديگر از فرزندان رشيد و برومند ميهن اسلامي به دست گروهك ذليل و ددمنش و تروريستي داعش در حين اسارت را به خانواده آن شهيد والامقام و تمام ملت بزرگوار و آگاه ايران تسليت عرض مي‌نمايم.
 
خون پاك و مطهر اين شهيد و ساير شهيدان سرافراز دفاع از كيان و حريم عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران گواهي صادق و گويا بر تدابير خردمندانه مقام معظم رهبري و هوشمندي همه مسئولان نظام اعم از كشوري و لشكري بر دفع شر و فتنه فاسقان به منظور افزايش امنيت و رفاه و آسايش همه مردم ايران بدون هيچ تبعيضي است. درود و سلام بي‌پايان بر جوانمرداني كه بدون منت دنيوي و براي رضاي حق تعالي و پاسداشت منزلت و كرامت هموطنان خود رنج غربت را تحمل كرده و اجازه دست‌اندازي دشمن به سرحدات و مرزهاي جغرافيايي و ملي را نمي‌دهند و مظلومانه شهد شيرين شهادت را مستانه سر مي‌كشند.»  بسياري از چهره‌هاي مشهور فضاي مجازي و بازيگران سينما و تلويزيون و هنرمندان ديگر نيز نسبت به شهادت عاشورايي محسن حججي واكنش نشان دادند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سعید عرفان منش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
درود خدا ،ملائکه و انسانهای آزاده بر تو رزمنده ایی که هزاران کیلومتر دور از خانواده واز خطه سرافراز شهر شهیدان ،اصفهان به «هل من ناصرن ینصرنی » پیشوایت «امام حسین ع »لبیک گفتی وخون سرخت را در راه آرمانهای الهی ات نثار کردی، محسن جان مطمعن باش انتقام خون به ناحق ریخته ات را از ددمنشان خواهیم گرفت و(واسفا بر آن نمایندگان زشت خوی مجلسمان که برای گرفتن سلفی گرفتن یک زن اجنبی و بی اعتبارکردن کشورمان صف می کشند)ومردان مرد مانند «محسن حججی »خونش را برای امنیت و اعتبار دادن کشورش مردانه تقدیم می کند .
به نظرمن مردم آن شهرهایی که نماینده گانشان مرتکب این حرکت زشت که قطعادل ملت و رهبر عزیزمان را بدرد آوردنند ازایشان پس بگیرنند تا درسی برای نمایندگان دیگر در تاریخ مجلس شورای اسلامی شود.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
0
سلام بر تو مادر شهید محسن حججی "سلام بر تو و ان شیر پاکی که به او خوراندی " تاجوانی با صلابت بشود " چنان که قادر باشد میان داعشی های خونخوار " با نگاهی ارام و قامتی استوار " مانند سالار شهیدان به سوی شهادت برود " دورد برتو پدر شهید محسن حججی"حقا که مردانگی را به او خوب اموختید.
فریادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
درود خدا بر این شهید بزرگوار وشهیدای انقلاب .محسن جان مطمئن باش برای مبارزه با دشمنان اسلام وقرآن ما حاضریم جان ناقابل بدهیم واز(سر)گذشتن عین سند افتخار ماست.باید خون داد تا درخت اسلام تنومند باشد . دشمنان اسلام یقین داشته باشند ما فرزندان ولایت زمان حضرت آقا هستیم وگوش به فرمان ایشان.ما فرزندان عاشورایم و عاشق جانفشانی در راه معشوق.
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
0
چرا داعش سر حججی را میبرد وموشکهای ما در انبارها خاک می خورد؛ما علاوه بر پیامهای تسلیت،انتظار داریم جوابی سخت وبسیار دردناک به تروریستهای وهابی بطور گسترده ومستمر وفراگیر داده شود
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
انتقام خون شهیدحججی را با موشکها از داعش و النصره بگیرید، پیام تسلیت کافی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
0
دوباره موشک لطفا!!!!! اون قبلیها دلمون رو خنک نکرد.
یامهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
1
0
نمایندگان سلفی بگیر با رفتار خود ما را تحقیر کردند وجوانان انقلابی با سر دادن خودمارا سرافراز کردند پدر ومادر وهمسر شهید حججی افتخار ملت وایران اید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار