کد خبر: 866489
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰


مدتي است كه دونالد ترامپ با حملات لفظي عليه كره شمالي تمركز خود را به سمت شرق آسيا برده است و حتي اعلام كرده است كه حاضر است عليه پيونگ يانگ از سلاح اتمي استفاده كند. همزمان كره شمالي نيز اعلام آمادگي كرده و تاكيد دارد كه به خاك امريكا حمله خواهد كرد. به نظر مي آيد كه حتي بدبين ترين تحليل گران انتظار حمله اي اتمي از طرف هيچ طرفي نيستند زيرا مي دانند كه اين اقدام نابخردانه مي تواند چه فجايع غيرقابل پيش بيني ايجاد كند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نيز اعلام کرد کشورش خواستار حل و فصل اوضاع در اطراف کره شمالی از طریق دیپلماتیک است اما همچنین برای توسل به زور آمادگی دارد.

در چنين شرايطي كه امريكا از آغاز حمله اتمي ترس دارد،‌ از چين درخواست دارد كه كره شمالي را متقاعد به عقب نشيني از مواضع اش كند در حالي كه پكن از فتنه سازي امريكا در اين منطقه نگران است و تاكيد دارد كه واشنگتن به دليل انجام رزمايش هاي متعدد بخصوص در درياي جنوب در حال فتنه انگيزي است.

بر اساس اخبار موجود دولت چین، آمریکا را متهم کرده است که با رزمایشی در دریای جنوب چین در راستای نقض قانون و فتنه‌انگیزی اقدام کرده است. روز گذشته خبری منتشر شد مبنی برا اینکه در ادامه اختلاف‌ها بین آمریکا و چین بر سر برخی مناطق دریای چین جنوبی که پکن آنها را بخشی از حاکمیت خود می‌داند، ناوشکن آمریکایی در حوالی 12 مایل دریایی یک جزیره مصنوعی ساخت چین گشت‌زنی کرده است.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ناوشکن «یو‌اس‌اس جان اس مک کین» اقدام به انجام ماموریت در نزدیکی یکی از جزایر مصنوعی ساخت چین کرده است. این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که این سومین بار است که در دولت دونالد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، کشتی‌های آمریکایی به ماموریت «آزادی دریانوردی» در دریای چین جنوبی مبادرت می‌کنند.

آمریکا طی سال‌های اخیر همواره از اقدامات چین برای ایجاد جزایر مصنوعی در مناطق مورد مناقشه پکن با برخی دیگر ازکشورهای آسیایی از قبیل ژاپن در دریای چین جنوبی مخالفت کرده است.

از طرفي ديگر فرمانده نیروی هوایی چین در دفاع از رزمایش های نظامی این کشور در دریای ژاپن، اعلام کرد: این دریا جزء متعلقات توکیو نیست. فرمانده نیروی هوایی چین در دفاع از رزمایش های نظامی این کشور در دریای ژاپن، اعلام کرد: این دریا جزء متعلقات توکیو نیست.

«ما شیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین از رزمایش نظامی این کشور در دریای ژاپن دفاع کرد و گفت: این دریا به توکیو تعلق ندارد. اظهارت این مقام چینی واکنشی بود به گزارش دفاعی سالانه ژاپن که سه شنبه هفته گذشته منتشر شد و در آن از بابت شمار دفعاتی که جنگنده های این کشور مجبور به رهگیری هواپیماهای چینی شده بودند، ابراز نگرانی شده بود.

نگرانی ژاپن بیشتر از بابت افزایش حضور نظامی چین در دریای چین شرقی و بخش غربی اقیانوس آرام است- منطقه ای که میزبان مجمع الجزایری است که به طول ۱۴۰۰ کیلومتر به سمت تایوان امتداد یافته اند و مالکیت آنها در اختیار توکیو است.

در همین راستا، ما شیائوتیان گفت: دریای ژاپن به ژاپن تعلق ندارد. چین هم به برگزاری رزمایش های دریای ملزم است. نیروی هوایی چین قرار نیست روی زمین مستقر شود و پروازی نداشته باشد. با این حال، دامنه فعالیت ما در دریای ژاپن آنقدری که توکیو ادعا می کند، گسترده نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار