کد خبر: 866459
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
معاون فرهنگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: طرح شورای محله اسلامی پس از آغاز به کار در چهار منطقه ،اکنون به 9 محله گسترش پیدا کرده است.

مرتضی عبداللهی درباره کارهای سپاه در قالب طرح شورای محله اسلامی، افزود: این طرح از سه سال پیش در چهار شهر گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود اجرایی شد و اکنون سرخه و مهدیشهر نیز هر کدام در یک منطقه دارای شورای محله اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه طرح محله اسلامی در 400 نقطه از کشور در حال اجراست، اضافه کرد: پارسال شهرک سرداران شهید سمنان در محله ابوذر به عنوان یکی از محه های برتر کشور شناخته شد و امسال شهرک شهید بهشتی شاهرود هم می تواند یکی از محله های نمونه کشوری باشد.

معاون فرهنگی سپاه استان سمنان با تاکید بر اینکه کمک به محرومان تنها بخشی از برنامه های محله های اسلامی است، گفت: مردم هر محله با مشکلات گوناگونی چون اعتیاد، طلاق، بیکاری و بسیاری از آسیب های اجتماعی دست به گریبان هستند که باید نسبت به رفع آن ها تلاش کرد.

عبداللهی اضافه کرد: برای نمونه در شهرک سرداران شهید سمنان چهار هزار متر مربع از بافت فرسوده با مشارکت مردم تخریب شد؛ کاری که شاید شهرداری به تنهایی نمی توانست آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کار شورای محله اسلامی به گستردگی تمام دستگاه های اجرایی است، افزود: در اجرای این طرح باید ابتدا توجه مسوولان به چنین مناطقی جلب می شد چرا که می دانستیم اگر این ضعف ها و محرومیت ها به خوبی به آنان معرفی شود، خودشان وارد عمل خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار