کد خبر: 866418
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اعلام کرد؛
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در پایان دهه کرامت رضوی تشرف ویژه 70 هزار زائر به حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.

مهندس سیدخلیل منبتی گفت: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در طول دهه کرامت رضوی علاوه بر برنامه‌ریزی 25 برنامه ویژه در این ایام مسئولیت نظم‌دهی و تامین امنیت دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی را هم برعهده داشت.

وی در خصوص تشرفات ویژه این ایام نیز تصریح کرد: این تشرفات در طول دهه کرامت رضوی به صورت فشرده در قالب 25 گروه مختلف و در 92 نوبت اتفاق افتاد که در این تشرفات بالغ بر 70 هزار زائر به صورت ویژه به حرم مطهر رضوی مشرف شده و پس از اجرای مراسم در رواق‌های دارالکرامه، کوثر و شیخ حرعاملی؛ میهمان خوان پربرکت حضرت رضا(ع) شدند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه تاکید کرد: گروه‌های مختلفی برای تشرف ویژه در این ایام شناسایی شدند یکی از این گروه‌ها، سالمندان و بیمارانی هستند که به دلایل مختلف توان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند و در قالب طرح«یا معین الضعفاء» در دهه کرامت رضوی بالغ بر 2 هزار و 200 نفر از این افراد در محل‌ها شناسایی و توسط خدام از درب منزل همراهی شده و به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

منبتی با اشاره به برنامه تشرفی ویژه دانش‌آموزان زیارت اولی گفت: در این برنامه کفشداران حرم مطهر رضوی با همکاری سازمان آموزش و پرورش؛ بیش از 7 هزار نفر از دانش‌آموزان زیارت اولی از اقصی نقاط کشور شناسایی و عازم مشهدشدند، از این تعداد 3 هزار و 250 نفر از شهرستان‌های خارج از استان مدت 3 روز حضور در مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) کفشداران حرم حضرت رضا(ع) از آنان پذیرایی کردند.

وی همچنین تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران، خانواده شهدای مدافع حرم، ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، سالمندان، معلولین جسمی و ذهنی،کارکنان شرکت اتوبوسرانی، کارکنان سازمان فردوس‌ها، کارکنان نیروهای مسلح داخل و خارج استان، پاکبانان و غبارروبان حاشیه حرم،نابینایان و ناشنوایان، بیماران خاص مانند سرطانی، هموفیلی، دیالیزی و .... از دیگر گروه‌هایی بودند که در این ایام تحت گروههای ویژه به حرم مطهر رضوی مشرف و از خوان برکت حضرت رضا(ع) متنعم شدند.

سیدخلیل منبتی با بیان این مطلب که کلیه هزینه‌ برنامههای فوق العاده توسط ناذرین و واقفین تامین می‌شود تصریح کرد: امسال در دهه کرامت رضوی صحن وسرای حضرت رضا(ع) با بیش از 300 هزار شاخه و بوته گل اهدایی از سراسر کشور گل‌آرائی شد همچنین امسال برای اولین بار فرش گل دوطرفه به مساحت تقریبی 300 مترمربع در صحن جامع رضوی اجرایی شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران تصریح کرد: در روز میلاد با سعادت حضرن علی بن موسی الرضا(ع) کفشداران حرم مطهر رضوی با یک شاخه گل به عیادت بیماران بستری در بیمارستان‌ها رفتند همچنین حفاظ حرم مطهر رضوی با مراجعه به بیمارستان‌ها و زایشگاهها با اهدای نشان یاعلی بن موسی الرضا(ع) به نوزادان متولد آن روز در گوش آنان اذان و اقامه نیز خواندند.

سیدخلیل منبتی با اشاره به توزیع 1 میلیون بسته نبات متبرک در دهه کرامت رضوی گفت: در طول دهه کرامت رضوی 330 هزار زائر از خوان پربرکت حضرت ثامن الحجج(ع) متنعم شدند همچنین در قالب طرح ارمغان رضوی یک هزار بسته حاوی چندین بسته نبات متبرک برای موسسات و ادارات دولتی و غیردولتی به صورت اتفاقی ارسال شد که در شب و روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به دست آنان رسید

وی با اشاره به اجرای مراسم نقاره نوازی در روز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) تاکید کرد: برای اولین بار مراسم تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد مطهر و نقاره نوازی همزمان باهم در صحن انقلاب و صبح میلاد با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی و مردم برگزار شد که این انسجام برنامه‌ها بازخورد مطلوبی داشت و به امید خدا در سال‌های آینده نیز به همین منوال برگزار خواهد شد

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار داشت: مراسم غبارروبی مزار شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی و همچنین بازدید از خانواده مرحومین خدامی که در سال گذشته به رحمت الهی رفته اند از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول دهه کرامت رضوی توسط خدام حرم حضرت ثامن الحجج(ع) بوده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار