کد خبر: 866408
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 480 هزار تن گندم به شکل تضمینی از زارعین استان اردبیل خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه 24 بند از بندهای اقتصاد مقاومتی در ارتباط با طرح‌های توسعه ای بخش کشاورزی است گفت: ما به صورت ملی 38 و به صورت استانی 18 طرح توسعه‌ای را در بخش کشاورزی دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در تولید 18 محصول استراتژیک و راهبردی هدف‌گذاری‌ها به خوبی انجام شده است، گفت: در تولید گندم در سه سال اخیر 10 تا 12 درصد به رغم کاهش سطح زیر کشت ما با 3.5 برابر افزایش تولید روبه‌رو بودیم که تولید امسال ما نیز تاکنون به 480 هزارتن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در توسعه کشت دانه‌های روغنی و همچنین تولید سیب‌زمینی اقدامات خوبی آغاز شده است، گفت: در تولید دانه‌های روغنی 83 هزار تن و سیب‌زمینی نیز بیش از 830 هزار تن برآورد تولید داریم.

سروی تولید 8 هزار تن شلتوک، 26 هزار تن حبوبات و 12 هزار تن پنبه را به همراه 35 هزار تن ذرت دانه‌ای یادآور شد و گفت: در تولید گوشت سفید و همچنین قرمز و همچنین سایر نهاده‌های کشاورزی نیز وضعیتی به مراتب مناسبی را شاهد هستیم.

وی از سرمایه گذاری برای توسعه انبارهای فنی و همچنین سردخانه‌های مورد نیاز خبر داد گفت: 65 درصد دستگاه‌های حوزه کشاورزی به شکل مکانیزه نوسازی شده و طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توسعه کشت زعفران تا 60 کیلوگرم در استان اردبیل خبر داد و افزود: صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول نیز در حال انجام است.

سروی از توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: در سه اخیر ما موفق شدیم در کشت این محصولات اقدامات خوب و زیربنایی را انجام دهیم.

وی از برندسازی 10 محصول مهم این استان خبر داد و گفت: تا پایان امسال برندسازی این محصولات نظیر عسل، سیب‌زمینی و شیر خشک آغاز می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر