کد خبر: 866406
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 98 درصد تسهیلات رونق تولید در سال گذشته در محل خود هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای اداری استان اردبیل و در گزارش مفصل خود در مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اردبیل اظهار کرد: برای رفع مشکلات مالی و تامین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و با هدف خروج از رکود با همراهی بانک‌ها و مدیران اجرایی تسهیلات خوبی به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات بدون توجه به بدهی معوق و یا چک برگشتی و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی به آنها پرداخت شد که ما در مجموع موفق شدیم به 133 واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل تسهیلات رونق تولید پرداخت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در این زمینه 57 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد، افزود: در مجموع 360 واحد به بانک‌ها معرفی شده بودند که از بین آنها برای 133 واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به میزان 143 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

عاملی با بیان اینکه 98 درصد این تسهیلات بر اساس نظارت‌ها و ارزیابی‌های انجام شده در محل خود هزینه شد، بیان کرد: تنها در 10 مورد تسهیلات به دلایل مختلف در محل خود هزینه نشده است که رفع مشکلات برخی از این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

اگر 61 واحد تولیدی از این تسهیلات استفاده نمی‌کردند قطعا کار آنها به تعطیلی کشیده می‌شد که با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال برای 450 نفر و تثبیت اشتغال 4 هزار و 500 نفر در استان اردبیل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز پرداخت این تسهیلات با شرایط متفاوت آغاز شده است، گفت: امسال صنوف تولیدی و بخش معدنی نیز به این مجموعه اضافه شده است که ما قرار است به واحدهای کوچک تا یک میلیارد تومان و واحدهای متوسط تا 3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که پرداخت تسهیلات به شکل سرمایه در گردش و طرح‌ها با پیشرفت 60 درصد در اولویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش معدن 4 پهنه معدنی استان اردبیل توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش غیردولتی در حال انجام است که در قزل‌اوزن، قره داغ مشگین‌شهر و همچنین سبلان مطالعات انجام شده و کار وارد فاز توجیهی شده است.

عاملی یادآور شد: در مشگین‌شهر معادن باارزشی همچون مس شناسایی و امیدواری به برداشت و فرآوری آن بیش از سایر معادن به نظر می‌رسد و در همه این چهار پهنه معدنی شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعم از ایمیدرو، کوثر و میتکو فعال هستند که امیدواریم تا پایان امسال با پایان عملیات نمونه‌برداری شاهد برداشت معادن از این پهنه‌ها باشیم.

وی به فعالیت سایت نمایشگاه مجازی تولیدات صنعتی استان اشاره کرد و گفت: روزانه 7 هزار نفر از این نمایشگاه مجازی دیدن کرده و در جریان تولیدات استان قرار می‌گیرند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر