کد خبر: 866355
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
با ارسال پيامي به همتاي افغانستاني
دبير شوراي عالي امنيت ملي با ارسال پيامي به همتاي افغانستاني خود با محکوم کردن شديد حملات تروريستي به مردم بي‌گناه ميرزااولنگ، اين حادثه را به ملت و دولت افغانستان تسليت گفت.
به گزارش ايرنا، دريابان علي شمخاني در اين پيام ضمن ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين جنايت گفت: بي‌شک پايان يافتن اين اقدامات دردناک از سوي گروه‌هاي افراطي و وابسته به انديشه‌هاي تکفيري تنها با عزم و اراده جدي، همکاري ميان کشورهاي همسايه و مبارزه واقعي با تروريسم ميسر خواهد بود.
 
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به توسعه ناامني از رهگذر حضور نيروهاي نظامي کشورهاي غربي به ويژه امريکا در منطقه تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در اين مسير از تمامي ابزارها و ظرفيت‌هاي خود به منظور دستيابي به امنيت جمعي و بازگشت ثبات به کشورهاي آسيب‌ديده از فتنه تروريسم بهره خواهد برد و مسيرهاي مقابله مشترک با اين تهديد خطرناک را با گسترش همکاري‌هاي منطقه‌اي به ويژه با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.
 
محمد ظاهر وحدت، استاندار سرپل افغانستان روز دوشنبه در صفحه اجتماعي خود نوشت که گروه طالبان و داعش 150 خانواده را در روستاي «ميرزا اولنگ» شهرستان «صياد» در استان سرپل واقع در قسمت شمالي افغانستان، به گروگان گرفته و هر لحظه شماري از آنان را به کشتارگاه مي‌برد. وي خطاب به جامعه جهاني و نظاميان خارجي که در افغانستان حضور دارند، نوشته است که اگر اين خانواده‌ها قتل‌عام شوند، نام آنان به دليل بي‌توجهي، در اين ننگ تاريخي ثبت خواهد شد. به گفته اين مقام محلي، طالبان تاکنون 50 تن از مردم را قتل‌عام کرده و 150 خانواده ديگر را به گروگان گرفته و هر لحظه شماري از آنان را گردن زده و به شمار شهدا مي‌افزايد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار